Jaro letem světem... a dvě Finska na konec...
Na začátku roku vlítnu do Německa,
po rovině pohoda, jen docela chladno. Na prvním kopci to začlo
bejt zajímavější. Začlo to mlhou a pomrzlými stromy, kamiony z
80kmh zpomalili na 30 a já nechápal proč. O pár kilometrů dál
už sem pochopil, silnice pokrytá ledem, hrabal sem jak splašenej,
sotva sem se vyškrabal na další kopeček. Tahle krizovka trvala 10
kiláků, pak dálnice klesla do nížiny a zase suchý asfalt a
krásné počasí.
Cestou dom, na Hřebči, podobná
situace. Od Prahy až po Svitavy všude zelená tráva a sníh nikde.
Až na kopci u Hřebečského tunelu 20cm sněhu v příkopách.
Zastavil sem na parkovišti, uplácal letos prvního a asi i
posledního sněhuláka a hurá z pomrzlého kopce domů.
Po víkendu dojdu k autu, před
odjezdem jej obejdu a vidím, že cedule na prdeli podvalu je nějaká
pochroumaná. Někdo jak se lámal vedle mě do řady, tak mi zaháčil
předkem návěsu o ceduli a pozohýbal ji. Protože už mám
zkušenosti s jejím rovnáním, tak za 5 minut hotovo.
Po čase zase fůra do Belgie na
ředitelství. Okolo oběda vyjíždím z půli Německa směrem na
malé Holandsko. Tam už vjíždím když je tma. Šustím si to po
dálnici, do cíle přibližně 80km, pohoda. Předemnou jakási
značka svádějící dálnici do jednoho pruhu, pořád pohoda. O
kousek dál i ten jeden pruh končí a svádí provoz na křižující
dálnici. Sjedu na ní a už hledám v mapě kudy kam. Objížďka
přes další dvě dálnice, ale když už mě to vede jinudy, tak to
vezmu zkratkou a ušetřím si dvacet minut. Plán dobrej, realita
trochu jinde. Přilítnu do Maastrichu, na prvních světlech mám
prej jet doprava, ale to se mi nezdá, mám podezření, že tamtudy
je zákaz pro kamiony, tak odbočím doprava až o kus dál. Na
kruháči zásek, rovno nemůžu z důvodů prací na silnici, musím
kamsi do boku, následuju značky objížďky. Po půl kilometru
značky ukazují mezi paneláky. Vlítnu tam a už to začalo být
těsné. Kruháčky sem musel krokem a stejně sem si odrbal gumy ze
všech stran, občas i přes rantl. 10 minut pocení a sem zase na
velké silnici. Do cíle 10 kilometrů, co se může stát? 5Km před
cílem zákaz pro velké kamiony na mé trasy, prej na dálnici a
objet to někudy jinudy. Mrknu na čas a už bylo před 23h. Já se
někde budu motat. Z řidiče podvalu sem se začal tvářit jako
řidič chlaďáku a tvářil sem se jakože jedu zásobovat jakejsi
obchod. Projel sem předměstí jakésiho většího města, osobáky
najeté na chodníku, abych se vlezl a v patách nějaká dodávka.
Čekal sem, že to jsou policajti a bude diskuze. Dodávka to po pár
set metrech švihla mezi baráky, tak letím potichu dál. Za pár
minut stojím před vykládkou. Rychle vypnu motor, zatáhnu závěsy
a dělám, že strašně hluboko spím a modlím se, ať mi nikdo
neklepe na dveře, že tamtudy cesta nevede.
Skopl sem tam mašinu a letěl sem do
Nizozemí naložit buldozer. Nakládku mám najitou na první pokus.
Mrknu na stroj a radlice má okolo tří metrů na šířku. Já už
byl předtím ujištěnej od šéfa, že radlici sundají, abych měl
klasické rozměry. Odvezl bych to i s radlicí, jen mě čekalo
noční parkování v Německu a většinou sem rád, že se tam
protáhnu s klasickou šířkou, natož tak ještě s 25cm z každé
strany. S dvouma mechanikama v hale špatná mluva, rozuměli jsme si
všechno, jen se jim to nechtělo sundávat. Chvíli jsme se
dohadovali, borci se pak otočili a šli kamsi do druhé haly.
Komunikuju s vedoucím, jak to teda je, a mu prej nějakej borec
říkal, že to není problém sundat a že je to domluvené. Borci
vyšli ven a zase jsme se dali do řeči. Povídám jim, že povolení
na šířku sice mám, ale že situace v Německu je prostě naprd a
že by mi udělali radost, kdyby to sundali. A tak že prej to
zkusíme. Hodinu do toho mlátili kladivama, povolovali metrovýma
tyčkama, ale povedlo se, lopata je sundaná. Já už natěšenej na
nakládku ale páni zahlásili, že se jde na svačinu, ať jdu taky.
Sedneme k nim do jídelny, která je na všech stranách vykládaná
dřevem, no moc pěkné. Dostal sem čaj, jakési domácí sušenky a
20 minut jsme rozjímali. Poté už to odsejpalo. Naložili jsme
lžíci, poté aj buldozer, já to svázal a upaloval pryč. V půlce
Německa dělám pauzu na malém parkovišti vedle dálnice. Ohřívám
si jídlo, když v tom mě vyplaší troubící Volvo s frigem letící
po dálnici v mém směru. Přemýšlím, kdo to je, ale nenapadá
mě. Po jídle kopnu do vrtule a po 4h už po tmě se vplížím na
malé narvané parkoviště. Skoro na výjezdu na mě kdosi huláká
do vysílačky, že si mám stoupnout před něj, že za chvíli
odjíždí. Zaparkuju před jeho rozsvícené a osvícené Volvo, jdu za ním hodit řeč a on to byl ten Volvista, co mě zdravil předtím
na tom malém parkovišti. A z blízka už sem jej samozřejmě
poznal. Chvíli jsme pokecali, on pak vyrazil domů a já do postele.
Druhý den dopoledne projíždím
Prahou, na nakládku cca hodina. Prý mám půl hodiny před
vykládkou volat na jakési číslo, tak volám. Borec vyplašeně
povídá, že sem měl zavolat 3h dopředu, protože on nemá nikoho
k ruce a musí všechny sehnat. Čekám na něj někde pod Prahou u
jakéhosi zámečku. Sotva stihnu posnídat a už je u mě a vede mě
do jiné vsi, na zasněženou polňačku. Ještě před tou polňačkou
zastavím a ptám se, kam jako chtějí po tom sněhu až dojet??
Borec říká, že tam vyjedu jen kousek na kopeček a složíme to
tam. A kdybych náhodou zapadl, vytáhnou mě tím buldozerem nebo
dvouma bagrama, co maj na place o kus dál. Vyjedu na kopeček,
nachystám nájezdy a jdem na věc. Motor na buldozeru točí a točí,
ale motor nechytá. To už přijeli další dva pomocníci, vtipálci
jak sviňa, to uznávám. Z kufru vytáhli hořák a začali naftou a
olejem potečený motor ohřívat. Já pro jistotu udělal dva kroky
dozadu, nemusím být u všeho. Motor už občas škobrtne, jsme na
dobré cestě. Jeden maník ještě vytahuje z vesty startovací
sprej a fouká jej do sání. To byl masakr, motor se roztočil, z
komínu černej dým a motor se kroutil stále dál a dál. Když už
byl na omezovači, všichni skočili dolů a utíkali pryč, protože
i bez plynu šel motor na max. Po 10s se zase zaškytl a zdechl. No
já už vidím, jak tu budu stát do jara, než to rozmrzne. Ještě
pár takových servisních zásahů a buldozer konečně normálně
předl. Přední rameno bylo opřené o podlahu a bylo potřeba jej
zvednout. Strojník potáhne za páky a nic se neděje. Pojezd
funguje, ale hydraulika nic. Rozebrali jsme celej vnitřek, všechny
dráty v cajku. Zkoušeli jsme všechny přepínače a pořád nic.
Až když někdo prohodil hlášku, že ten buldozer složíme v
kovošrotu, tak najednou začalo všechno fungovat jak nové.
Strojník s tím sjel, nasadili jsme lžíci a já uháněl pryč.
Jindy zase, z přístavu v Belgii se
vracím k Bruselu naložit něco do čech. Dorazím do malé vesničky
nedaleko od dálnice. Navigace vede do jakési uličky a z té uličky
ještě do jiné uličky. A jelikož ta vesnice má asi 5 ulic, tak
tady někde to musí bejt. Nezbývá, než ji teda věřit a lámu se
mezi domy. Na konci té druhé ulice malé dealerství a servis na
zemědělskou techniku. Během půl hodiny mi naloží jakejsi bazmek
velkej. Když ho vážu, dojde zamnou nějakej borec z haly a zdár a
co novýho v česku a tak. Dali jsme se do řeči a chlapík dělá
svářeče v Belgii, na turnusy tam jezdí a má se prý fajn. Říkal
mi, kolik má peněz a to mi padla huba na zem. Bylo mu něco přes
50, měl třetí ženu a třetí a už zaplacenej barák. Asi to tam
má fakt fajn. On povídal, já vázal a za půl hoďky hotovo. V
kanclu mi poladil papíry a poradil mi cestu pryč, že se dá jet i
aslfatkou za dědinu a tam se po hlavní silnici vrátit na dálnici.
Nesrovnatelně lepší cesta, jen jedna křižovatka byla dost ostrá.
Pořádně sem si nadjel až sem si škrábl tykadlem pod schodem o
stráň. Naštěstí se tykadlo ohlo jen v držáku, tak sem jej
narovnal a jel pryč.
Cestou do Belgie a pár fotek z přístavu...
Byl sem vyslán na naše stabilní
vnitro pro pár železných beden na Vysočinu. Dopoledne sem
naložil, svázal a mrskal na vykládku. Vykládka byla vždycky
náročná, už sem to tuším někdy psal, jak sem se tam motal.
Tentokrát to je ještě náročnější. V areálu probíhá
rekonstrukce cesty a stavba nové haly, takže původní cesta je
trochu míň široká a před vratama málo místa na manévrování.
Vždycky couvnu metr, jdu to omrknout. Takhle pořád dokola, asi
20x. Když vylezu z kabiny, obcházím auto a vidím, že sem
přehlédl jednu malou železnou bednu, ale se štěstím sem ji asi
o 5cm minul. Utřel sem pot z čela, poskládal bedny a alou dom.
V Německu hledám servis a prodejce
vrtací techniky. Sjedu z hlavní silnice na vedlejší a na té
ulici má být ta firma. Tak třicítkou projíždím ulici, koukám
doprava doleva, až dojedu na konec ulice. Otočím se, zaparkuju
kamion mezi osobáky a jdu se pěšo podívat na čísla domů a
najít tu firmu. Po 50m vidím úzkou pěšinu a na jejím konci
dílnu s dvouma vratama a firemním nápisem na nich. Jdu zase zpět
pro auto a najedu na jejich malej plácek. Otočím se a jdou zamnou
dva borci. Ujistíme se, co a kam budem nakládat a jdeme na to.
Jeden mi pomáhá sundat nájezdy, druhej už po nich najíždí
vrtačkou nahoru. Svážu stroj řetazama a valím do čech. Nedaleko
Prahy najedu do firmy a tam hned po pár metrech vidím, že sem
správně. Kousek za bránou stojí stejná vrtačka, ale úplně
shořelá. Odchytím tam mechanika a ptám se, jestli si koupili
novou mašinku na výměnu. No prej jo, ta jedna při údržbě
shořela, tak z ní sundali pár náhradních dílů a koupili si
jinou. Shodili jsme teda tu novější, popřál sem jim, aby měli
víc štěstí, než z tou minulou a jedu pryč.
Pryč bohužel ne, byl sem poslán do
Prahy pro bagr. Instrukce od kolegy jsou jasné, takže firmu sem
našel na první pokus. No firmu... to je zase institut. Prostě
hromada hlíny uprostřed Prahy, to nepochopíš. Uvítala mě na
vjezdu padesáti metrová čistící jáma na očištění kol. Voda
teda očistí velké bláto z kol, ale zase ty kola z boku zašpiní
úplně nehorázně. V areálu všude 10cm blatíčka, takže
poprázdnu sem se dohrabal k bagru, mrdl nájezdy do těch sraček,
bagr najel, já jak ty nájezdy tlačil tělem nahoru, tak sem si
zajebal celou bundu, no peckaaaa, Praha vedeee.
Vykládka byla lepší, jakejsi menší
lom za Brnem. Na hlavní cestě na mě čeká strojník, jedeme 2km
lesem až zastavíme před závorou u lomu. Ptá se, jestli sjedu až
dolu do díry a složíme to tam. Podívám se kousek dál a do díry
padák jak sviňa, tak kejvu hlavou, že teda ne. Složíme to teda
nahoře, já si pouklízím a on jede kopcem dolů. A to je sobota
ráno, tak alou dom.
Odkaz na 360° fotku z lomu.. když se pozorně podíváte, uvidíte dole ten bagr, kterej sem tam vezl...
Zpátečku nakládám v Rakousku s
vykládkou tam, kde nakládám mašiny. Větřím, že je to teda
nějaká naše mašina a nemýlím se. Najedu na vrátnici do firmy a
ptám se, kde najdu někoho, kdo mě dá papíry a vypraví mě.
Borec o ničem neví, někam telefonuje ale stejně neví. Tak volám
já k nám a že se to zařizuje. Po půl hodině smska, že zamnou
jede nějakej servisman z místního dealerství našich strojů. Za
hodinu telefonát, že si špatně rozumněli, že zamnou nikdo
nepřijede, ať si to prostě naložím a jedu domů.
Ještě sraz na pumpě v Olomouci s tátou. Snad poprvé jsme se potkali oba dva v práci s kamionama (všimněte si slunečních clonítek v kabině MANu)
A to už se dostávám k prvnímu
Finsku. Nebudu jej detailně popisovat, místo toho vám sem dám
odkaz na video, kde je vše podstatné.
Jen pár doplňujích informací. Ve
Finsku na vykládce shodím mašinu, nastartuju motor a slyším, jak
za kabinou něco hučí. Párkrát drnu do plynu a hučení je
závislé na otáčkách motoru. Zvláštní. Ale jak říká soused
mechanik „co má upadnout, upadne“, tak pokrčím rameny a jedu
pryč. Volám šéfovi, že mám ten a ten problém a on povídá, ať
zkusím dojet dom, že na to mrkneme. Zaparkuju uprostřed lesa a
protože je duben, jdu smočit nohy do jezírka. Ah tak, v jezírku
ještě 5cm ledu, tak nic.
Druhý den pokračuju v kochání. Za
kabinou to hučí pořád stejně, ale to mi nebrání v motání se
po šoustkách a venkovu. Okolo oběda sem v přístavu. Spím spím
a najednou je večer a volají nás na loď. Couvu do lodi, ze
všech stran to je na těsno, tak pomalu a opatrně. Když mi chybí
tak půl metra do zastavení, začne zlobit spojka. Místo aby
spolupracovala, tak jde proti mně. Snažím se s tím něco udělat,
alespoň vyřadit rychlost, abych potom mohl nastartovat, ale
nepovedlo se, Daf skočí o 30cm dozadu a sám zdechne. Vazač na
lodi na mě křičí, jestli nejsem jelito, že sem ho málem zajel.
Sorry chlape, nechtěl sem, zradila mě technika.
Dva dny houpání, spaní a chlastání
na lodi. V neděli ráno lezu z lodi, sluníčko svítí, já sednu
za volant, otočím klíčkem a motor naskočí. První dobrá
zpráva. Tím to asi končí ale. Převodovka odmítá spolupracovat,
takže nejde nic zařadit. Vyskočím z auta a povídám vazačovi,
že mám v háji spojku a že nevyjedu. On volá manipulační tahač
a já tahám řetěz z návěsu. Tahač mě vysmékne na parkoviště
a já jen píšu vedoucímu, že to teda nevydrželo. Jenže je
neděle, tak stejně se člověk nikam nedovolá. Uklízím řetěz a
přichází polák z opodál stojícího friga, jestli prej taky čekám
na loď. Tak se dáme do řeči, on potom zastaví vedle mě a začnou
hody. Taháme pivka, on telku, pomeranče, gril. No parádní neděle
venku, co vám budu povídat.
V pondělí ráno se rozezní telefon a
volá kdosi z Dafu a ověřuje adresu. Za půl hodiny mě už vláčí
servisák k nim. Auto stálo 4,5h na kanále, mezitím byla
převodovka venku, ale z ručně psaného protokolu jsem nezjistil,
co bylo špatně. Nicméně sem tedy odpoledne vyrazil směrem domů.
Cestou mi volá šéf a ptá se, jestli mi tam sehnali nějaké
ubytování, protože mu říkali, že oprava bude trvat dva dny.
Když povídám, že už mrskám zpět, nevěří mi.
Pak s kolegou v neděli ráno jedeme do
Mnichova na výstavu. Přijíždíme na záchytné parkoviště v
pondělí o půl deváté ráno. Jdeme na registraci a tam asi čeká
70 řidičů. V řadě se dozvídáme, že musíme mít nějaké dvě
čísla, aby nás mohli registrovat. My samozřejmě nic nemáme.
Voláme domů a prej všechno bude. Když chytáme za kliku do
místnosti, kde se registruje, v kapse mi zvoní smska s potřebnými
údaji. Vše nahlásíme a máme čekat. Mezitím příjíždí
desítky až stovky kamionů, řada lidí čekajících na registraci
má tak 200 lidí. Mezitím se docela prostorné parkoviště zaplní
k prasknutí. Stojí se všude, jak v parkovacích místech, tak v
uličkách. Není se kam pohnout. Ti, co mají propustky na výstavu
stejně nikam nemůžou, protože před nima 6 kamionů, co se nemají
kam hnout. Sešli jsme se 3 češi a 2 slováci. Vtipny bylo, že
tomu jednomu čechovi pořád volala nějaká ženská, že má na
výstavě zamluvený jeřáb a že na něj čekáá. Ta mu volala co
5 minut a stále nemohla pochopit, jaká panuje na parkovišti
situace. Po asi 4h čekání sem chytil nějakyho pohuňka, ten mi
dal nálepku do papírů a mohl sem já i kolega jet nakládat.
Vyjedeme z parkoviště a v protisměru tří kilometrová kolona
čekajících, aby mohli najet na parkoviště. Před výstavištěm
ještě půl hodiny skákání mezi ostatníma podvalama. Když se
dostanem k bráně, vybírá se vratná kauce sto éček. Zaplatím,
borec nacvaká do terminálu a terminál se odmlčí. Borec s tím
klepe o asfalt a stále nic. Po chvíli teda vyjel lístek a že do
4h musíme vyjet, jinak nám kauce propadne. Jedu napřed a kolega
mezitím platí. Zastavím na hlavní ulici a pěško jdu hledat náš
stánek. Poklusem kilometr tam a poklusem zase zpět. S odřenýma
ušima se rvu mezi jeřáb, co nakládá opodál stojící kamion, a
halu. Trochu místa na obou stranách, tak pohoda. U našeho stánku
pár mašin, ale ty naše z druhé strany. Zaparkuju vedle jakéhosi
zrenovovaného veterána a lezu z auta. Borec od veterána začal
ječet, že tam to nakládat nebudu, že nám to spadne a že se
nedoplatíme. Tak to na prasáka lámu mezi jiné stany a tam už
dobrý. Naložím mašinu, odjedu vedle a svážu. Mezitím naložil
i kolega. Za ani né hodinu jedeme ven. Celej výkon vypráskanej na
250km a nakládku na výstavišti, a to se vyplatí.
Druhej den zastavím na parkingu v
Germánii. Chvíli poležím a pak mi píše Gugýto, že bude stát
naproti přes dálnici, ať tam dojdu. Odměnou za kilometrovou
procházku byl raut a k tomu pár piv, které Guga operativně odkoupil od vedle stojícího Bulhara.
No a necelý týden před koncem mé
dvouměsíční výpovědi volá vedoucí, jestli si chci dát ještě
Finsko na rozloučenou. No nevím, už asi ani ne, to je zas na
týden... To mi ale oponuje, že zítra naložím a další den pluju
lodí nahoru, tam skopu a než čekat dva dny na loď zpět, tak můžu
jet přes Pobaltí dom. Skáču šipku do osobáku a letím si na
firmu ověřit, jestli mě jen tak nehoupe.
Cestu nahoru a vykládku popisovat
nebudu, to už tu 3x bylo. Jen pár fotek.
Z vykládky se vracím zpět do přístavu,
ale jelikož sem se ráno zdržel vyřizováním povolenky pro
nadměry, nechtějí mě už pustit do přístavu na loď. Píšu
šéfovi, ať mi zabukuje další. Šéfová mi za pár minut posílá
novou bukaci ale v jiném přístavu. Volám jí a ptám se, jestli
je to pravda a byla. A byla taky pravda, že ikdybych přijel na čas,
tak sem stejně čekal u špatného přístavu. Přes Helsinky valím
do jiného přístavu, jak vidíte ve videu pod fotkama.
Tam se nahlásím a jedu na bránu.
Borec mi řekne, ať si stoupnu do třetí řady. Postavím se do
třetí řady, čekám a pomalu se posunuju dopředu. Když sem úplně
vepředu, chlapík co určuje pořadí mi říká, že mám stát ve
druhé nebo třetí řadě, ať nepodvádím a jedu si stoupnout zase
dozadu. Mohl bych nadávat, ale řežu se smíchy a jedu teda zase
nakonec. Za půl hodiny najíždím do lodi, jako úplně poslední
vozidlo. Né zrovna jistě jedu výtahem z přízemí do nějakého
patra a hledám mou kajutu. Cestou potkávám dva slováky, tak je
zpovídám co a jak. Na kajutě zrovna ve sprše český kolega. Než
sem si stihl sednout, vylezl ven a že jdem na jídlo. Zavedl mě do
restaurace, kde nás uvítala usměvavá brunetavá slečna a že si
máme nechat chutnat. Já si dal dvou chodový oběd, no kolega stihl
asi šest chodů. Pak jsme šli nahoru podívat se na moře. Bylo
krásné počasí, takže v půli cesty šlo vidět jak na Helsinky,
tak i na Tallin. Po další hodině přistáváme v Tallinu.
Zaparkuju auto na poloprázdné parkoviště před přístav, beru
foťák a jdu do města. Šest kilometrů mi stačilo ke zjištění,
že Tallin je pěkné město, ale nic oslnivého.
Ve tři ráno se vyplížím z
narvaného prašného parkoviště, tak tak sem se dostal ven. Cestu
znám z vyprávění od přátel, ale radši sem se chytl jednoho
poláka a proletěl sem městem za ním. Těžko se o tom mluví, ale
ve zkratce. Cesta pěkná, příroda nádherná, západ slunce taky
fajn a hlavně nikde žádná kolona. Po pár hodinách sem dolítl
do Lotyšška. Na první pumpě zaplatil pár euro za průjezd státem
a pokračoval v kochání. Za pár hodin objíždím Rigu, hlavní
město, a kousek pod ní parkuju na prašném parkovišti. Chvíli
poležím a dojíždí zamnou známej, co mi dává rady jak dál
přes Litvu a Poláky bezpečně až domů.
K večeru zase startuju dál vstříc
Litvě. Na čáře koupím známku, lepnu ju na okno a mastím.
Provoz trochu zesílil, ale stále sem upaloval na maximum a nikdo
nezdržoval. V jednu chvíli mrknu do zrcátka a vidím, že v dáli
jedou dva motorkáři. Podívám se zase před sebe a najednou rachot
jak prase a borci prolítli, ale fakt prolítli okolo mě. Jednak sem
si málem cákl do trenek a ještě k tomu sem málem zahodil Dafa do
příkopu, jak sem se lekl. Než sem se zase vrátil do pruhu, borce
už nešlo vidět. O 10 kilometrů dál stojí borci na výjezdu z
kruháče, uprostřed silnice. Když se blížím ke kruháči,
stáhnu okýnko, ozve se už známý rachot a borci po zadním
uhánějí pryč. Jak se trochu setmí, zneklidňuje mě, že provoz
je prakticky nulový a to je teprve 21h. O hodinu později dojíždím
na polské hranice. V PL byl svátek a tak stojím v koloně už
kilometr před hranicema. Cestou na pumpu míjím Scanii od Roling,
kterou sem viděl před chvílí, ale značně pohaslá. Když na něj
namířím telefon s foťákem, cvak cvak a Scania svítí v plné
kráse. Udělám pár fotek, mávnu na dík a jdu pryč. Za hodinu
doskáču na čáru, ale místní distribuce polského mýta funguje
jen přes den. To je servis. Na netu sem našel, že mýto se dá
vyřídit o pár kilometrů dál. Tak potichu jedu na tu první ofiko
pumpu. Maličká Shellka vedle čtyřproudovky, kamiony úplně všude
a navíc o půlnoci pumpař zahlásí, že má půl hodiny pauzu. Po
hodině a půl vyřízené a pokračuju do vnitrozemí. Cesta pestrá
a taková fakt polského charakteru. V noci celou cestu na plnej plyn
za polským kamionem, vesnice nevesnice. Když se rozednělo, tak
přes vesnice ve štrůdlu kamionů, co jeli „jenom“ 75kmh. Fakt
to je jiná země. Ráno sem konečně zaparkoval na Ruskym
parkovišti, jak se říká. Ihned sem šel spát.
Odpoledne sem trochu poklidil a šel
omrknout obchody. Maj tam všechno na všechny kamiony. Uplně
všechno. Takovej malej ráj pro řidiče z východu. Nastal čas
zase vystřelit. Jelikož sem jel přes den, tak sem myslel, že už
pojedeme normálně. Zase sem se mýlil. I přes den se tam jezdí
tak jak v noci. Brzo sem se nechal stáhnout davem a předjížděl
na dálnicích i v zákazu pro kamiony. No prasečina přes to
Polsko, nebudu to dál rozvádět. Ve 21h přejíždím u Bohumína
do česka, takovej unavenej, že sem si pustil nahlas hudbu a začal
do toho krásně zpívat. Mám to i nahráté, ale záznam sem někde
potratil. Plačte, přišli jste o pěknou komedii.
No a tím bych uzavřel to, co bylo.
Teď bude následovat pro mě velká změna, proto sledujte jak tento
blog, tak i mou FB stránku.
A díky za přízeň, pokusím se
polepšit v tom psaní :)
Komentáře