Od ničeho k ničemu...
V pondělí, o půl osmé, vyjíždím
z firmy na nakládku a nejsem si na 100% jistý, že nakládka
proběhne vpořádku. Prý mám nakládat nějaký autobus, ovšem
jedem sem už nakládal a zřejmě bych to bez pomoci odtahového
speciálu sám nezvládl. Když se blížím k místu nakládky,
autobus už stojí připravený na hlavní silnici. Je to už mě
docela známá Škoda RTO. Ale teda řádně očesanej, jen holej rám
s motorem. Pozdravím vedoucího výletu a chystám se otočit na
malém parkovišti pro osobní auta. Vypadá to, že pánové stojící
okolo ještě neviděli kamion, protože když sem se začal soukat
na malé prašné parkoviště, tak oni snad měli větší strach,
než já. Dvakrát sem cukl dopředu a dozadu a bylo otočeno. Lezu
ven a pánové se znova diví, prý „chlapče, kolik ti je let?“.
Tak jsme chvíli pokecali, já okoukl drahocenný náklad a začali
jsme nakládat. Předek z dálky vycházel tak tak, ale když se
autobus přiblížil k nájezdům, zavelel sem zastavit a poupravit
nájezdy. Někdo jiný zahlásil, že to vyjde, a tak traktorista
tlačí autobus na tyči dál. Plechy skřípou, ale přední náprava
leze nahoru. Já povídal, že to nevyjde. Když se opřou zadní
kola o nájezdy, zadní převis má rezervu 5cm od země, tak pohoda.
Traktorista šlápl na plyn, Zetor se rozohnil a postavil se na
zadní. Bohužel zbytečně, s autobusem ani nehnul. Zetorman přesune
cigaretu z levého koutku do pravého, kousek couvne a v nestřežený
okamžik, zrovna, když všichni věnujem pozornost projíždějícímu
kamionu, skočí na plyn a hrne autobus na podval. Všichni jsme
traktoristou překvapeni, ale brzdí včas a autobus je na svém
místě. Přehodím pár kurtů, všechny řetězy a pomalu vyjíždím.
Následuje mě i vedoucí výletu, které to bude později skládat.
S lehkou váhou na zádech jsme zachvíli ve Vysokém Mýtě. Vedoucí
jede předemnou a vede mě na vykládku. Před branou zastavuju a jdu
se do areálu podívat pěšky. Hned na začátku mě čeká ostrý
zlom a prašný kopec dolů. Snad zas neškrábnu někde spodkem
podvalu. Pomalu přejíždím přes zlom, pro jistotu 2x vyskočím z
auta a vše kontroluju. Bez škrábnutí parkuju na malém plácku.
Když odvazuju autobus, povídá vedoucí výletu, že máme drobný
problém. Autobus je sice pojízdný, ale jednak nemá baterky (daly
by se sehnat) a hlavně plynový pedál má vedoucí v kufru své
Octavie. Pánové chvíli vymýšleli, co budou dělat. 20 minut sem
je nechal, ale nevymysleli vůbec nic. Tak se nabídnu já, že když
seženou tažnou tyč, tak že ten autobus sundám svým Dafem.
Vedoucí se ptá: „a to by šlo? “, odpovídám „co mám sváma
dělat, sami ten autobus očividně nesundáte“. Optám se mého
šéfa, zda to tak můžem provést a prý jo, ale opatrně. Naštěstí
to ani jinak než opatrně neumím. No jo, jenže v celém areálu
žádná tyč není, tak nějakej mechanik skáče do dodávky a jede
ji shánět. Jak u blbejch na dvoře. Než nám dovezou tyčku, já
odpojím tahač od podvalu a čakám. Po půl hodině máme tyč, ale
zas tu tyč nemáme kam upevnit, protože si připojné zařízení
odšrouboval mechanik při nakládce. Achjo, pořád něco. Tak teda
plán B. Vytáhnu dvě kurty, jednu přidělám k zadní části
autobusu a dodávce, druhou kurtu k přední části autobusu a k
mému Dafu. Borec tahá dodávkou dolů, já brzdím autobus, ať se
nám nerozjede z podvalu moc rychle. Nebudu vás napínat, po pár
minutách stojí autobus na svém místě, kam sem ho ještě na tyči
musel dotlačit. (viz video na konci článku). Slavnostně mám
složeno, po dvou hodinách. Vše pouklízím, načmárám papíry a
jdu pro podpis. Vedoucí moc děkuje a přeje šťastnou cestu. Že
děkuju. Opatrně vyšplhám kopec, ještě opatrněji přejíždím
zlom a hned za Mýtem zastavuju na krajnici a na telefonu prohlížím
mapu. No schválně, kudy se z Mýta dostat do Hlinska a nenajet
zbytečně moc kilometrů? Jelikož mám hromadu času, beru to
největšíma vesnicema a dírama široko daleko. Sice poskakuju po
úzkých a rozbitých cestách, ale zase je to prima podívaná,
všude samej hrad, louka, krávy, občas i nějaké auto v
protisměru. Když tak kličkuju těma lesama, z ničeho nic mě
rozbolí hlava. Nejdřív jen trochu, ale postupem času to bylo
docela ostry. Prášky samozřejmě zapomenuté doma a žádná
lékarna někde u cesty. Tak šupu dál, na Humpolec, Tábor, Písek.
V Písku náhodné potkání a blikačka s nadějným spisovatelem za
volantem a zároveň moravskou celebritou z Vracova, sám Gugýto.
Zbytek cesty nuda proložená silnými bolestmi hlavy a zimnicí.
Největší paráda, když mě zmáhá nemoc a já sem na druhé
straně republiky, čili bez možnosti se na to vykašlat a nechat se
vystřídat. V jedné dědině zastavuju na náměstíčku a poklusem
mířím k lékarně. Doufám a modlím se, ať mají ještě o půl
páté odpoledne otevřeno. Mám štěstí, dveře jsou odemklé a za
pultem stojí všímavá slečna. Povídám, že potřebuju prášky
na bolest hlavy. Odpovídá „asi akutní bolest hlavy, žejo? A
chcete rovnou i kelímek s vodou?“. Né dík, ještě musím kousek
popojet a nerad bych se hádal s policajtama, že jezdím
zdrogovanej. V Horažďovicích zastavím na pumpě, jsou tam 4
parkovací místa, ale parkovny na noc 150kč a na nakládku to je
dalších 20 minut. V hlavě počítám, jestli má smysl se někam
přibližít, zda mi těch 20 minut nebude chybět. No radši
popojedu. V Sušici to zapíchnu rovnou před firmou. Prášek pod
jazyk, zatáhnout záclonky a v 18h lezu pod peřinu, snad prášek
zabere a tu horečku doufám do rána vypotím.
Budík před šestou. Otevřu jedno
oko, dobré. Otevřu druhé oko a pořád dobré. Že bych se přes
noc uzdravil? Omyl, při obchůzce auta mě pro změnu nebolí hlava,
ale rovnou celé tělo. A zimnice sem se taky nezbavil. To bude pecka
den. Nahrkám na nakládku a že mám půl hodiny počkat, že musí
uklidit na hale, abych se tam prý vlezl. Idioti. hlavně, že mám
hlášenou nakládku na 6 ráno, a v 7 ještě stojím před halou.
Vrata do haly taky zajimavy, rovno se tam couvnout nedá, z mé
strany taky ne, tak do 3,4m širokých vrat couvám přes ruku, z
pravé strany. I přes mizernou kondičku na druhý pokus vjíždím
do haly. Železné konstrukce samozřejmě na druhé straně haly,
takže se musí přerovnat celá hala, aby šlo ty konstrukce
přemístit na podval. Další půl hoďka. Pak se to konečně začlo
hýbat, borci nahodili dvě kontrukce na podval, já je svázal a pak
změřil metrem. Třikrát sem měřil a naměřil sem pokaždé jiné
číslo. Byl sem ujištěn, že je to široké 3,17m, čili v normě
a takový rozměr sem taky naměřil. Víceméně. Když naháním
nějakej papír k přepravě, tak najednou nikdo neumí psát a musí
přijít vedoucí. Zas čekám. Když vedoucí vypíše papíry,
dělníci se vzpomněli, že na konstrukcích nejsou výrobní
štítky. Opět čekám, až je navrtají a přinýtují. Vedoucí
pak dotáhl krabici se šroubky, docela velkou, a prý si ji mám dát
do kabiny. Už tak sem dost podřážděnej a on zkouší ještě
tohle. Řikám, že ta krabice je část nákladu a náklad patří
na podval, né do kabiny. Chvíli polemizujeme, pak se hádáme, ale
jsem neoblomný, tak vedoucí zamotá papírovou krabici do fólie a
dá ji na podval. Přehodím přes ní další kurtu, ať je to echt,
pak pár dalších a můžu vyjet. Sám se sobě divím, že jsem to
zvládl. Každý pohyb a každé šplhání po konstrukci byl
bolestivý, ale dal sem to. Mezera ve vratech je na každé straně
cca 10cm, tak bych uvítal nějakého navigátora, ať pak někdo
neprská, že sem jim škrábl vrata. Zas najednou nikde nikdo. Už
trochu sprostě hulákám, jestli by mi kurva mohl aspoň někdo
ukázat, kudy mám projet ty vydrbaný vrata, když na jednu stranu
čouhá konstrukce víc, než na druhou. Konečně z haly venku, jen
závora předemnou a přechytračenej vrátnej u ní. Dám mu jeden
dodák, pozdravím a odcházím. Volá mě zpět a že mě prý bez
doprovodu nepustí, když sem tak široký. Znechuceně „vám může
být úplně jedno, jak já to mám široky... a navíc doprovod
potřebuju jen v případě, že mám náklad širší víc jak 3,2m,
což teď nemám, tak mi zvedněte tu závoru, ať už odtud můžu
konečně odjet“. Bezeslova zavírá okénko a zvedá závoru.
Náklad na levé straně čouhá cca 20cm a napravo 45cm, čili po
prostředku silnice uháním k Humpolci na dálnici. Avšak kdesi
před Pelhřimovem stojí uprostřed hlavní silnice značka
zakazující vjezd z důvodu nehody, tak já a 2 předemnou jednoucí
kamiony míříme na objízdnou trasu. Kamiony jezdí i do
protisměru, tak musím dávat pozor na stromy stojící na pravé
straně a zrcátka čouhající na levé straně. V první vsi
odbočujem na vedlejší silnici. Ze začátku dobry, ale za vesnicí
se silnice zúží na cca 3m a stromy nejsou zrovna daleko od
silnice. První kamion pomalu a nejistě jede dál, my za ním nemáme
na výběr a následujeme jej. Do protisměru jezdí jen osobáci,
kteří při vyhýbání musí do příkopy. Snad nepotkáme nějakej
kamion, to by byla prekérka. Naštěstí PČR má dost rozumu a
protijedoucí směr posílá po jiné silnici. (později sem se
dočetl, že kamion vjel na přejezdu před vlak a ten ho sundal)
Následoval sprint na „zdravý“ oběd do McD poblíž Měřína,
kde sem spráskal dva burgry a pokračoval dál. Odpoledne jsem na
vykládce, ale prý o hodinu dřív, než je domluvený jeřáb. Při
další debatě slovenští pracanti navrhli, že jestli má polovina
konstrukce cca 4t, tak že jej můžou složit nakladačem. Tak
zkusit to můžeme. Bylo to na hranici možností toho nakladače, a
vykládka proběhla úspěšně. Sotva jsme složili, tak dorazil
jeřáb. Žádná škoda, hned tu budu nakládat zpět do Česka.
Následuje krátká debata o rozměrech nákladu a poté měření
velikosti podvalu. O kousek roztáhnu podval, ať se to líp vejde.
Na to, že to měřili 3 lidi jsme se trochu sekli, naštěstí
správným směrem, zůstalo ještě 40cm volného místa. Čas
kvapí, tak poděkuju a mrskám zpět. Letím jak s větrem o závod,
vykládka je kousek od místa bydliště a při mém zdravotním
stavu by mi noc v mé posteli určitě prospěla. Padne tma, provoz
trochu opadá a to se mi zrovna hodí. V hlavě počítám dobu jízdy
a zbývající kilometry, no když se někde nezaseknu, tak to vyjde.
Vyšlo, v 19h parkuju auto v nedalekém městě, ještě stihnu
krátkou svačinku a hurá na vlak.
Ráno už to je veselejší, bolest
hlavy ustoupila, zimnice a horečka se zatím taky neozývá, jen mě
bolí celej člověk, ale to dnes nějak přežiju. Osobním autem
valím ke kamionu, na devátou hodinu stojím na vykládce. Jeřáb
už je na místě a dokonce rozložený, tak předčasně jásám.
Fakt předčasně. Jeřáb pozvaný pro mé složení dělá práci,
co po něm chtějí místní dělnící. Hodinu čekám, než si
pohrajou a pak skládáme ty mé dva bubny. Když jsou oba na zemi,
přijde nějakej vedoucí a prý ten druhý se má skládat jinde, že
ho máme naložit a odvést tam. Taky mohl přijít o 5 minut dřív.
Tak jej zas naložíme a jedem jinam. Jeřábník cestu nezná, tak
mě ve své Tatře následuje. Bohužel v Tatře, tak sem na něj
musel za každým kopečkem čekat. Jelikož tu v okolí máme každou
větší cestu rozkopanou, tak vedou objížďky přes obrovské
prdele, kde je sotva pruh asfaltu. A nás čekal kilometrový pruh po
rozbité a úzké cestě. Z jednoho konce silnice jde vidět na
druhý, tak ostřím do dálky a vidím, že tam jede kamion, ale
jede stejným směrem, jako my, tak pokračujem za ním. Jeden muž v
dodávce byl ovšem mezek a rozjel to proti nám. Já zastavil na
prostředku silnice a čekal, co bude. Frája dojel metr předemne a
pak najel celym autem do hluboké příkopy. Přitom asi o 100m dál
byl nájezd na polňačku, kde by jsme se s ním mohli vklidu
vyhnout. To pan řidič v malém kamionu je rozumnější. Čeká na
druhém konci úzké silnice ještě v místě, kde je to dost široké
na bezpečné vyhnutí. Děkovně pokynu rukou a míříme na další
šoutku. Tam vše probíhá dobře, už bezproblémů vjíždíme do
areálu, kde máme skládat. Odstavím auto kousek za bránou a dál
jdu pěšky, na obhlídku terénu. Na místě vykládky už stojí
kamion čekající na jeřáb, ovšem řidič dávno v trapu. Opatrně
najedu kousek vedle něj a čekal sem, že jeřábník mě složí
prvního. Omyl, šteluje rameno na kamion bez řidiče. Skočim k
němu na jeřáb a ptám se, zda je potřeba složit první ten
kamion bez řidiče, protože já bych taky dnes rád domů a nemám
na složení dvou bubnů celej den! Prý to není problém a stačí
říct. Tak říkám a za 10 minut odjíždím na firmu, bouchnu
dveřma a valím dom. S čajem a hrstí prášků ulehám do postele.
Okolo oběda zvoní telefon, prý
nejspíš pojedu večer s kolegou do Německa, kamsi k Mnichovu. Před
šestou hodinou odpoledne odjíždíme naložit. Jedeme v té době
nejnovějším autem na firmě, DAF XF116.510 euro 6 (nevím, které
označení je oficiální, každé říká něco jiného) a má tři
nápravy, zadní zvedací. Když přijedem na nakládku, docela dost
se rozprší. Celou cestu nic, ale zrovna, když máme být venku,
tak začne pršet. Nelámem to přes koleno a jdem na kafe. Moudré
rozhodnutí, když máme vypito, tak už neprší. Už tma a docela
chladno, tak bleskově naložíme mašinu a valíme pryč. Kolega
dojíždí až do Prahy, tam se střídáme a já ve 23h začínám
svou první část směny. Jelikož má ten Daf hrozně malou nádrž,
jen 450l, tak na Onu v Nýřanech musíme dotankovat a když už tu
stojíme, tak dáme i něco malého na jídlo. S plným břichem
razíme dál. Kolega se přemístil na postel, čili noční tah je
jen na mě. Po dvou hodinách cesty začínám být unavený. Ani se
není čemu divit, když ještě nemocnej lezu za volant. Lupl sem
jeden energiťák, ale účinek žádný. Jelikož sem jel poprvé v
novém modelu, začal sem prolízat počítač a listoval sem všema
záložkama, všude, kde se dalo. Na nějaký čas mě to zabavilo,
poté sem přesunul pozornost na tlačítka a vypínače na palubní
desce. Procvakal sem komplet vše a kupodivu mě to probralo natolik,
že sem další hodinu byl zcela fit. Po 4h jízdy kroutím volantem
na parkoviště. Sotva auto zastaví, už ležím pod dekou a usínám.
Probouzím se po 4 hodinách, přibližně 10km před vykládkou,
skvěle načasováno. Za úsvitu jsme na místě. Když je i po
hodině čekání areál skládky opuštěný, kolega bere do ruky
telefon a začíná komunikovat. Po hodině přišel rozkaz, že máme
složit a jet domů. To rádi slyšíme. Shodíme mašinu a míříme
zpět, avšak né na Rozvadov, kudy jsme přijeli, ale na Strážný,
je to kratší cesta. Z nakládky vyrážím já. Když jsme prázdní,
tak tahač má jednu nápravu zvedlou, čili z toho je velmi obratný
stoj. Výhodu krátkého obratného tahače srážel neobratný
podvalník. Až v tu chvíli oceňuji konfiguraci náprav na mém
kamionu, čili 2 nápravy na tahači a 4 nápravy na podvalu. Jede se
s tím líp a nemusí se tolik nadjíždět, jak stím 3 nápravovým
tahačem a 3 nápravovým podvalem. Stíhám to dotlačit až kamsi
do čech na OMV kousek před Vimperkem, pracovní doba využitá
téměř na 100%. Rychle na pumpu na večeři a spáát.
Sobota, 2h ráno a my vyrážíme od
Vimperka. Teda, kolega vyráží a já se válím na posteli. V
Jindřichově Hradci nevyhnutelná zastávka, hádejte kde. No na
Onu, nádrž zas prázdná. V mezičase dáme kafe, já usedám za
volant a hrrr na Moravu. Stihám to až na Mohelničák, tam v bufetu
posnídáme klobásu a kolega mě pak odveze až před barák. V 8
ráno doma, akorát na snídani.
další týden...
Je pondělní večer a telefon celý
den ani nepípl. Až v 19h mi volá kolega, že místo toho flákání
doma bych mohl jet s ním v úterý ráno naložit. A tak proč ne,
plachtu už sem dlouho nenakládal.
V 7 ráno jsme na nakládce, v místní
monstrózní firmě na výrobu bagrů a rypadel (dříve) a jejich
komponentů. Vybavím vstup, potom i všechny potřebné papíry k
přepravě, zbývá už jen naložit 6 kousků jakýchsi ramen. Mistr
na hale ale povídá, že ramena jsou ještě v lakovně a že
nebudou dřív než v 10h. To je radosti. Jelikož jsme pár
kilometrů od firmy, tak kamion zamykáme, já půjčím od otce
klíče od osobáku a jedeme na kafe. Po dvou hodinách volají z
nakládky, že už je to hotové a že máme dojet. Tak teda dojedem
a hned můžeme najet pod jeřáb. Kolega odhrne plachtu z boku a já
marně bojuju se střechou. Tu na podvalu nemám, tak bojuju
oprávněně. Vtipné je, že se střechou nemůže hnout ani kolega,
co s tím jezdí denně. Pár úderů do správných míst, hodně
snažení a s vypětím všech sil máme střechu shrnutou. Dělník
nás přišel zkontrolovat a že prý od 11:30 mají půlhodinový
oběd, tak že už nemá cenu začínat. Kouknu na hodiny a je 11:05.
Sakra s touto fabrikou! Je 12:20 a dělník je zpět z oběda.
Zvolejme 3x sláva. Za 15 minut návěs plný, za 10 minut zakurtováno a
za 40 minut shrnutá střecha. Zlatej podval! Konečně po 6,5
hodinách máme naloženo a opouštíme areál. Snad se tu zase
dlouho neukážu.
Na zbytek týdne práce není, navíc v
Německu je v pátek zákaz jízdy pro kamion, tak v noci vyrážím
s kolegou na západ, do Holandska. Vždycky, když jedu s někým ve
dvojku, tak vždycky na mě vyjde směna v rizikovou dobu, to jest
mezi 2-5h ranní. Tentokrát ale ne, ukecal sem kolegu a vyjížděl
sem jako první, čili v tu rizikovou dobu už sem byl zalomený na
posteli a spal. Dotáhli jsme to až do půli Německa a protože
jsme měli náskok oproti původnímu plánu, dáváme krátkou
tříhodinovou přestávku na drobné zdřímnutí. Taková chyba,
celej zbytek dne sem byl víc ospalej, než kdybych vůbec nespal. Po
poledni jsme na vykládce, naneštěstí v době pauzy. Ale pohoda,
hodinka čekání, pak rychlé složení a mizíme pryč. Nakládku
máme až na další ráno, tak míříme na první velkou pumpu a
hurá dospat minulou noc.
Po 15ti hodinové pauze jedem naložit.
O půl osmé jsme na firmě, kolega se jde nahlásit, ale bohužel se
k nám nedostal kód nakládky, čili další hodinu a půl čekáme,
než se to vyřeší. S kódem už můžeme najet před halu a čekat
na pokyn. Ten přichází za další hodinu. Na hale prý máme
rozdělat návěs ze všech stran, budeme nakládat plechy široké
2,5m. (pro neznalé, rozměr ložné plochy návěsu je 2,5m, mezi
zadníma vratama 2,45m) Jeřábník jelito, prvním plechem tvrdě
narází do zadního sloupku, doteď se divím, že i s vratama
neupadl. Hulákáme na něj s předstíhem, ale marně. S dalšími
plechy to bylo podobně, tady rána do jednoho sloupku, tam rána do
druhého. Jsme u nakládky dva a stejně jej nezvládáme uhlídat.
Zas o hodinu kratší život díky nervům! Já zakurtuju, kolega
zaplachtuje a valíme na zpět. Trasu znám nazpaměť, po cestě od
Eindhovenu přes Kassel na Petrovice sem jezdil půl roku v kuse.
Bohužel jedeme ve špatnou dobu, je den před státním svátkem a
ještě k tomu odpoledne. Nejprve mě překvapila uzavírka dálnice
pro kamiony, zkusili jsme najít zkratku přes město, ale nakonec
jsme stejně museli po dlouhé objízdné trase. Poté už mě
nepřekvapily nekončící kolony aut na dálnicích. Stačí malá
nehoda v pravém pruhu a stojí půlka Německa. Svou část směny
proskáču v kolonách a když vleze za volant kolega, tak čistě
nááhodou se to všechno rozjede a kolega jede jak pán. Dotáhli
jsme to až k Poděbradům na OMV. Nečekal sem, že tohle parkoviště
bude až tak extrémně narvané. Kde bylo 15m místa, tak tam se
dokázal nacpat 17ti metrový kamion. Zíral sem. Jediné volné
místo bylo v první řadě. Couvnout se tam nedá, tak tam kolega
najíždí obráceně, návěsem směrem k dálnici. Ale co, jsou 2h
ráno my stojíme, to je důležité.
Ráno, tedy před polednem vyrážíme
na vykládku do Nového Jíčína. A to je opravdu komedie. Naviguju
kolegu přes město ale ten si jede po svém. Trošku natěšeně
čekám, jak ze sebou vypeče a uzná, že sem měl pravdu. O to víc
udiveně čumím, když po třech křižovatkách vjíždíme na
místě vykládky. Když nás z dálky zahlédl místní dělník,
hned kroutil hlavou a povídá, že nás nesloží. To člověk nerad
slyší, kór, když je pátek a 16h k tomu. Ale nedivím se mu, náš
kamion vysoký 4m se do vrat vysokých 3,7m opravdu nevejde.
Následuje pár telefonických hovorů, dva budu citovat. První,
nějaká slečna radila „to musíte ten návěs rozdělat, složit
ty plechy a pak jej složit, oni by vám za to dali určitě nějakou
korunu na víc“, podruhé radil po telefonu pán „u nás se sto
dělá tak, že se z návěsu odřežou flexou všechny sloupky,
složí se železo a pak se ty sloupky navaří zpět“. Nejprve sem
se s kolegou zasmál, ale pán to myslel vážně. Smích nás
přešel. Po chvíli polemizování chlápek zavěsil telefon s tím,
že máme počkat, že se ozve. S tím tónem, co sem s námi
rozloučil se ozve nejdřív ve středu. Za půl hodiny volá někdo
další, že máme jet do Valašského Meziříčí, že nás složí
tam. Tak dojedem do ValMezu, prý co nevidět se tam všichni
seběhnou. Na hale odchytnem borca, ten o připravované akci neví
nic. Když mi povídáme, že tu máme skládat plechy 12m dlouhé,
směje se a ptá se, kam ty plechy chcem dávat, když všude po hale
je sotva ulička na chození. Co my víme, to není náš problém.
Po půl hodině dochází první člověk, že teda jdou dělat
místo. Zas za půl hodiny můžem najet dovnitř. Problém je, že v
NL nás nakládali magnetem, čili dali 6 plechů na sebe bez
proložení dřevy. Tady magnet nemají a musí pod každé dva
plechy dát řetězy. Otázka je, jak dostat pod plech řetěz, když
pod ním není místo na jeho prosunutí na druhou stranu. Kluci
dělníci si elegantně poradili, nejdřív zvedli plech za zadní
hranu a dali pod něj proložky. A tak postupně pokračovali, dokud
nebyl plech podložený ze všech stran. Jeřábník byl zkušený,
takže potém už šla vykládka víceméně hladce. Rychle vše
pobalit, pouklízet a rychle domů. Vracíme se zrovna ve chvíli,
kdy před námi zapadá slunce. Při focení nostalgicky vzpomínám
na doby, kdy jsem se v pátek v podvečer vracel z Frýdku Místku
nebo Ostravy, s železem, do Uničova, ještě s Magnumem...
Zde je výše zmíněné video vykládky autobusu...
Nakonec ještě omluva za obrovské zdržení, nějak to dřív nešlo... příští článek můžete očekávat příští víkend...
Komentáře