Letem světem do Holandska...
V pondělí už klasická pohoda, v 8h
mám být na nakládce, tak teda v 7h vyrážím z domu. Zabouchnu za
sebou vrata, sednu do osobáku a jedu do práce. Sotva vyjedu ze
dvora, přijde mi sms od šéfa, že nakládka je přesunuta na 9h.
No prima, klíče od baráku nemám, tak musím hodinu zabít nějak
jinak. Naplánuji si tedy nákup v Tescu a pak hodinový šlofík v
Dafu. Nakoupím, skočím do osobáku, dám klíč do zapalování a
problém, nejde s ním otočit. 5 minut cloumu volantem, škubu
klíčem, ale stejně nic. Beru 4 tašky nákupu a šněruju to pěšky
na firmu necelej kilometr vzdálenou. Dojdu do auta, tam už vytopeno
na 26º,
krásny. Ale nepoležím, z kastlíku beru originální klíče od
osobáku a jdu zpět. Po cestě si říkám, že jestli to nepůjde
rozjet s origo klíčkem, tak asi tu cestu zpátky nepřežiju, zima
jak pes a ještě mrholilo. Opatrně zasunu klíč do spínačky, dva
správné pohyby a motor už drkotá, tak zpátky na firmu. Auto
nechám na parkovišti a jdu k Dafu. Po cestě se předemnou mihne v
osobáku šéf, že mám na něj počkat, že bude nějaká změna.
Vyklopím nákup z igelitek do kastlíků a šéf už je tu. Drobná
změna, nepojedu na východ do Ostravy, ale pár převozů a do
Holanska. Dobráá, pouklízím zbytek nákupu a šéf už zase stojí
u auta a hlásá „Změna změna“. Holandsko se ruší, jen pár
převozů a dom. Tak jo, nastartuju, obejdu auto a šéf je zase u
mě, že prý zas drobná změna, že nepojedu dom, ale opravdu do
toho Holanska. Než stihnu po víkendu nafoukat vzduch, už stojí u
tankovacího stojanu kolega jen s kozlem. Poté si tam natočím i já
pár litrů a hurá na nakládku. Vyjedu z firmy a po kilometru
dojíždím toho kolegu, co předchvíli tankoval, ten už mezitím
stihl zapřihnout plachtu a jak to tak vypadá, máme společnou
cestu. Protože je relativně brzo ráno, zastavíme na pumpě na
kávu, cigárko a pak pokračujem. Dojedu na první nakládku a hned
to začíná z ostra, couvání asi 100m, 2x do pravého úhlu a
všude místa tak akorát. Naložím 12m rám, zabezpečím dvěma
kurtama a mažu na vykládku, dalekých 900m. Původně mě má
složit velká desta, ta je ovšem někde pryč. Mistr mi ukazuje,
kam mám couvnout a že prý prověří mé řidičské dovednosti.
Takže 2 malé desty uklízí dvůr a já couvu do malých vrat pod
jeřáb. Nebudu se vychloubat, nebylo to nic těžkého, za 3 minuty
už sem čekal na druhé straně haly na naložení jiného rámu.
Ten mi tam už prdla ta velká desta, opět přehodím dva provazy a
upaluju zase 900m zpět. Jenže, když sem dojel k bráně, mladej
vrátnej povídá, že jim zrovna začala přestávka, že musím
počkat. Mě nenasereš hochu, zamykám auto a jdu nakoupit zbytky do
Tesca. Za 15 minut sem zpět, vrátnej přestávku nemá, tak jdu za
ním a pomlouváme všechny a všechno. Za dalších 15 minut přišel
povel k najetí na halu. Opět prostoru tak akorát, pár centimetrů
na každé straně, ale vejde se. Musí se vejít. A vešlo se. Opět
otázka minuty, borci drapli rám, shodili jej dolů a já nestihl
smotat ani kurty. Přelítnu na vykládku a konečně můžu naložit
to svou 26t těžkou mašinu. Minulý víkend sem to nakládal s
kolegou, tentokrát sám. Ale je to dobry, je to stejná mašina,
takže to půjde. Nachystám návěs, nachystám mašinu, zakurtuju
čouhající dopravníky a můžem nahoru. Opatrně se hrnu nahoru,
běhám okolo, sleduju každej centimetr pohybu. Drobet sem neodhadl
rychlost nájezdu a mašina se přes hranu nepřevalila, ale šla
dolů trochu rychleji, než sem chtěl. Nic se nestalo, příště si
dám prostě větší pozor. Natáhnu řetazy, pouklízím nájezdy a
zbytečnosti a razím. Cesta už je klasická, do kopců se sunu
krokem, z kopce poklusem, ale opatrně, však nespěchám. Pohodově
dojedu až na Rozvadov. Ikdyž stojím na čáře a je tu několik
desítek parkovacích míst, ale v 8 večer je docela narváno, najdu
jedno z posledních míst.
Ráno
razím dále, v Německu prší, občas nějaká kolona, ale jedeme
dáál. Jediný problém nastal pár desítek kilometrů před
Holandskýma hranicema. Docela hustě pršelo, a aby toho nebylo
málo, tak foukal dost silný boční vítr. Návěs mám zatíženej
pěkně, s tím není problém, ale kabinu mám nahnutou na doraz na
pravou stranu, až sem měl trochu strach. Šlo to vidět i
předemnou, všichni zpomalili na 40kmh a samozřejmě zapli mlhovky.
Po chvíli se to uklidnilo a já vjel do Nizozemí. Po známé trase
valím z Venla na Tilburg, čas kvapí, tak na poslední velké pumpě
zastavuju, přecijen, zas je dost hodin a kdo ví, kde bych
zaparkoval. I na té pumpě nestojím moc dobře, za restaurací
jakoby v průjezdu, ale nedá se jinak, celé parkoviště
zapráskané.
Ráno
zase tma, a to už je půl osmé. Děs, ale razím dál, do
Rotterdamu. Jedu vedle plavebního kanálu, po spodním obchvatu, ale
loď nikde žádná, všude samej kamion. Sjedu na vedlejší
silnici, zbývá 10km. Překvapí mě pouze vyvýšený prah před
semafory, takže co kilometr musím zpomalovat na 30. Už se blíží
má odbočka, značka zakazuje vjezd vozidlům větších než 3,9m.
Jakože tam je nízkej most. Naštěstí mi hned v pondělí volal
kolega, že tam je nízkej most, ale že se dá podjet, ať se toho
neleknu. Já se nezalekl a proletěl sem pod tím mostem šnečím
tempem. Pak jen dva kruháče a jsem na vykládce. V kanceláři si
mě přehazují od jednoho stolu k dalšímu, až se zvedne jeden
chlápek a jde mi ukázat, kam to mám shodit. Cely ráno je docela
pěkně, ale zrovna dnes děsnej vítr a ještě mrholí, ale
festově. Lezu ven, foukne větr, já se sotva stihnu na schodech
obout a už stojím na zemi, vítr mi dává pokouřit. Než zavřu
dveře, stihlo mi skrz kabinu napršet až na spolujezdcovi dveře,
ale zevnitř! Počasí pod psa, tak hejbnu kostrou a za 46 minut mám
složeno, uklizeno, jen ty papíry mi chybí potvrdit. Jdu do
kanceláře, tam mi potvrdí papíry a pán se mě ptá, jestli si
dám kávu. Nu dobrá tedy, nenechám se přemlouvat a už si nesu
kafe do auta. Při výjezdu z firmy stojí u silnici ohrada, a u té
ohrady stojí koně. Ale kůň velkej jak kamiooon. A jak byl
mohutnej, nohy jak já mám tělo, prostě kůň jak hora. Ale byli
to srandisti, jeden vzal do zaječích, že to dunělo až ve
vedlejší vesnici, druhej vyklusával jak kdyby byl na přehlídce,
třetí se válel v mokré trávě. Nejprve sem je chtěl zkusit
nakrmit z ruky, ale ti by mě sežrali i s botama, tak radši nic,
jedu pryč. Dojedu na jedinou pumpu široko daleko a čekám na
práci. Mezitím si vytáhnu metr a meřím rozměry celé soupravy.
Instrukce stále nepřichází, tak ještě ladím úhel zrcátek, ať
pěkně vidím i za roh. Ve 12h volá šéf, že mám jet do Čech.
Tak jo, kopnu do vrtule a letím co to jde. Teda pouze 85kmh, zas až
tak moc nespěchám. Krom pár kolon u Dortmundu letecká, zastavuju
se až na A38. Chtěl sem dojet až na pumpu, bohužel to nevychází
a musím zastavit dřív. Malej parking je narvanej k prasknutí, ale
mám štěstí, polák s belgickým návěsem zrovna parkuje do řady.
Vedle něj je jedno místo, ale není místo na nadjetí, takže tam
musím najet tomu polákovi. Ten kolegiálně vyjíždí z řady co
nejvíc dopředu, ať mám místo na srovnání se. A taky že jo, já
se srovnal, polák byl srovnaný, oba jsme couvli, já na něj
děkovně zamával a šlo se spát.
Ráno
zase za tmy razím dál, po dálnici upaluju, na šoutce už se sunu.
Najel jsem za německý kamion, který jel 70. Chvíli přemýšlím,
proč táhne tak pomalu a pak mi to zacvaklo, v Německu je pro
kamion omezená rychlost na 60. A tak proč ne, času mám dost.
Občas nás někdo předjede, ale ať valí, jejich Éčka. Sranda
začíná až v Chemnitzu, rejpají tam bagrem do silnice, všude
samej semafor, tak kilometr cesty mi trvá necelou hodinu. I
vyúčtování sem stihl udělat. Přelítnu čáru a volám šéfovi,
kde budu nakládat. Ten povídá, že na nakládce není jeřáb, že
mám jet domů, ale levně. V tu chvíli to začíná být zajímavé,
zbývá mi 5:30h a musím přejet skoro celou republiku. U Slaného
najíždím na severní stezku, která mě vede přes Mělník do
Boleslavi, přes Jíčín do Hradce. Tam mě zas dostane česká
doprava. Copak česká doprava, ale vůz autoškoly. Na tachografu
počítám každou minutu, ale autoškola si to po dvouproudovce, kde
je povolená rychlost 60, tak oni tam letí 25kmh. Teču za tím
volantem, po 500m to nevydržím a i přes zákaz je předjíždím.
Dojedu na první semafor a autoškola odbočuje pryč. No prima, já
je předjedu a oni hned odbočí, zas vypadám jak gauner. Ale kdeže,
o kilometr dál další autoškola. Hlavou mlátím o volant, za
oknem hulákám, co to ty nové řidiče učí za hlouposti. Kdo to
na široké cestě ve městě na 60tce nerozjede na 50, nemá na
silnici co dělat. Těch nervů, co to stojí nás, ostatní řidiče.
Fuj, setřu pot z čela a letím dále. Padne tma a to mi hraje do
karet, ani zloději neujíždějí od banky tak rychle, jako já
valím domů Když letím z Mohelničáku dolů, volám tátovi, ať
mi jede naproti, protože mi to možná nevyjde až na plac. Poslední
část cesty vede mezi polema, přes pár dědin. Nebudu to tu
rozebírat, spěchám a tak podle toho jedu, otec v osobáku mi je v
zádech. Přilítnul jsem na plac, zaparkuju do řady kamionů a teď
to přijde. Listuju tachografem a hledám, kolik mám odjeto. Oujééé,
odjeto 9h 58min a 630km víceméně po šoutkách. Poplácám se po
ramenu, sbalím notebook a jdu domů.
V
pátek je pátek, takže v 10h zacvaknu jiný podval a valím ho
odvést do servisu. Po cestě vyzvedávám nudíciho se kolegu z
domu, který je místní a nevedl mě do servisu. Vycvaknu návěs a
letíme zpět, kolega po cestě sebere svoje auto a jedem na plac.
Kolega zas skočí ke mně a jedem do servisu. Nejprve čekáme, až
udělají auto předemnou, poté jdou na oběd. O půl druhé konečně
přicházím na řadu. Bum bum a a po 3 hodinách je hotovo. Přelétnu
kousek na plac, zacvaknu svůj podval a tím končí tento týden...
Komentáře