První týden v nové firmě a hned z ostra...
V pondělí ráno se budím okolo 10h a
do oběda napjatě čekám u firemního telefonu na povel. V poledne
konečně zvoní telefon a já upaluju na firmu. Společně s šéfem
omrkneme návěs, který mám táhnout, dostávám školení, jak se
pracuje s řetezy a s podvalníkem. Návěs mám v malíku, ale tahač
stále nikde, tak mizím domů, připravit se na úterní otočku po
vnitru.
V 5:30 sedím v přiděleném Dafu.
Zacvaknu podval, zapojím hadice, smotám nohy a protože je ještě
šero, kontroluju osvětlení. Je to bída, návěs svítí jen z
půlky, ale není času na zbyt. Vyrazím na silnici, po pár metrech
si všímám, že mi asi nesvítí přední světla, hned zastavuju a
kontroluju. Velký údiv, světla svítí, ale jejich svítivost je
tragická. I kdybych otočil telefon displejem dopředu, tak to svítí
víc. Nějaky takovy xenony nebo co to bylo. Naštěstí do půl
hodiny už bylo světlo, takže pohoda. Poprázdnu vyprašuju na
Hradec, poté odbočka na Chrudim a Čáslav. Za Čáslaví mě
překvapuje uzavřená silnice, vydávám se tedy po objížďce.
Ujedu asi 10km a zastavuju na zastávce před mostem, na kterém je
omezená váha na 18t. V mapě kontroluju, zda mám správný směr a
pokračuju přes tento těžkotonážní most dál až do Zruče nad
Sázavou. Zvoní mi telefon a prý zamnou jedou v osobáku lidé,
kteří mě navedou na nakládku. Pouštím zelenou Octavii a po
kilometru jsme na místě. Malá víska uprostřed lesa zakončena
autobusovou točnou. Sotva vylezu z kabiny a pozdravím
spolupracovníky, už na nás hulákají místní důchodkyně z
autobusové zastávky, že máme jet pryč, protože teď pojede
autobus a my tam zavazíme. Couvám tedy do postranní uličky a
čekám, až mi z lesa přijede náklad. Za 10 minut už to vidím,
takovej malej harvestor, ideální na zaučení. Drobná rozprava, co
a jak a už nakládáme. První harvestor a hned za ním Octavie.
Máme naloženo, zakurtováno, i nějakej ten řetěz a můžem
vyrazit. Po dvou kilometrech první zastávka. Kontroluju kurty a
řetězy, po diskuzi s klukama lesákama nasazuju i magnetické
majáky a můžem vyrazit. Ze začátku pomalu, přecijen, první
takovej náklad a ještě nevím, co si můžu dovolit. Po rovince
70-80kmh (po šoustkách, takže rychlost až až) a do zatáček
hoodně opatrně, 20-30kmh. 20 kilometrů mi trvalo, než jsem se
hodil do klidu a fičel tak, jak jsem zvyklý. Opatrně ale svižně.
V Čáslavy mám víceméně vyhráno, pěkná silnice až do
Olomouce. Po cestě ještě kontrola nákladu, vše vpořádku. Za
Olomoucí sjíždím do Vojenského prostoru Libavá. Řidič
harvestoru mě nejistě naviguje na kraj lesa. Za půl hodiny máme
složeno, kurty uklizené, dodělám 45minut pauzu a mizím zpět na
plac.... odjeto 502km a 8:53 jízdy...
Vstávám časně ráno, okolo 11h,
posnídám a koutkem oka hlídám telefon. Ve 14h volá šéf s
otázkou „Chceš jet s plachtou do Holandska?“ Přikyvuju a čekám
na další informace. Za 10 minut další hovor s konkrétním infem.
Pobalím jídlo, oblečení, bratra a vyrážíme k autu. Trocha
papírování a už letíme poprázdnu s plachtou do ValMezu.
Nakládka trvá 4h a tak vyjíždíme naloženi ve 21h směrem
Hranice-Olomouc-Mohelnice-Hradec Králové-Praha-Petrovice. Přejedem
hranice do Němec, hned za čárou hustá mlha, zastavuju na prvním
parkovišti. Německá mýtná krabička svítí červeně, vypnu
teda motor a zase nastartuju. Po pár vteřínách svítí zelená,
takže pokračuju dál. Jsou skoro 4h ráno a tak stavím na druhé
parkovišti blízko Drážďan. Jsem dítě štěstěny a na nacpaném
parkovišti je jedno místo přímo v parkovací lajně. Něco do
zubů a spat.
Ve čtvrtek vstáváme v pravé
poledne. Já byl teda vzhůru už dřív, protože nám kolem osmé
zastavil vedle kabiny polák s frigem, které měl pořád zapnuté,
takže už se toho moc nenaspalo. Ve 13h slavnostně pokračujem.
Bratr čilej jak rybička a já polomrtvej. Nemám rád tyhle pozdě
odpolední výjezdy, když se pak musí tahat do noci. No první
zastávka na Rohnetal na A38. Na pumpě jsme si dali oběd, jídlo
bylo dobré, jen se tak nedá jest pořád, docela to leze do peněz,
pro nás, východní řidiče. Pokračujeme dál, u Kasselu další
pauzička, odjeto 4:22h. /limit 4:30/ Protáhnem se, obejdem
parkoviště dokola a pokračujeme dál. Kousek před čárou koupíme
holandské mýto. Je to trochu vtipné, Německo se dá přejet za
8h, cca 650km za přibližně 100 Euro, ale v Beneluxu můžete
jezdit neomezeně celej den za 8 Euro. Deset hodin v noci a vjíždíme
do Holandska. Čas chvátá a počítám každou minutu. Zbývá
posledních 20km po šoustce. Silnice krásná, všude samej kruháč,
jen ten pomalej autobusák mi drásal nervy, nejel víc jak 70kmh.
Dorazím do průmyslové zóny, letím jak urvanej řetěz k firmě
doufajíc, že tam bude místo na stání. V půlce zóny mě
překvapí značka zakazující parkování kamionů u firem, rychlo
se otáčím a jedu na začátek té průmyslovky, kde je parkování
ještě povolené. Místo na jeden kamion, na dvakrát se tam
nahopnu, hned žhavím tachograf a tam svítí 4:29h /opět limit
4:30/. Stírám pot z čela a jdem spát.
Před osmou klepání na dveře, pan
vedoucí chce skládat. Obratem znamuju, že do 8:10 dělám pauzu a
že potom dojedu. A taky že jo, v 8:15 jsem na firma a v 8:30 se
začíná skládat. V Holandsku mě strašně baví, že na vykládce
i nakládce často nabízí kafe či jiný nápoj, nikde jinde sem se
s tím zatím nesetkal. Vykládka trvá dlouho, tak se jdem s bratrem projít do města. Po půl hodině jsme došli jen na okraj, tak jsme se otočili a druhou stranou průmyslové zóny jsme se vrátili zpět. No ve 12h odjíždíme na druhou vykládku.
Cesta výživná, maj tam opravdu krásnej venkov a také jsem
nečekal, že se s kamionem dostanu do samého centra malých vesnic
či měst, jak je vidno na fotkách. Na druhé vykládce rychlovka,
za hodinu složeno a valíme na 160km vzdálenou nakládku. Za 2h
jsme na místě, hodinku trvá nakládka a papírování. Je 16h v
pátek a my jsme 1060km od domova, nic moc pocit, ale nemůžu si
stěžovat, když jsem byl v pondělí doma. No nic, hlavu vzhůru,
letíme přes venkov, krásná příroda, všude samá farma, je se
na co koukat. Krátká zastávka na Holandsko-německém přechodě a
pokračujeme dál k Hannoveru. Celou cestu přepočítávám hodiny a
minuty, aby nám to vyšlo v sobotu domů. Když se na navigaci
rozsvítí 698km do cíle, zastavuju na pumpě. Zase je už tma a
parkoviště nabité, já si ovšem flek vždycky najdu.
Po 11h pauze teda razíme. Já stále
počítám minuty a kilometry, bratr čumí po větrných
elektrárnách, no véletníci jak noha. Cestou párkrát rozkopaná
silnice, avšak zdržení je minimální. U Drážďan krátká pauza
na oběd, tentokrát klasický truckerský oběd, hotovka ohřátá
na vařiči, za zlomek ceny parády až až. Letíme dál, další
zastávka na dálnici D11 v Burger Kingu. Hambáč a kofola, no v tom
žaludku to musí vypadat, tfuj. Z poslední části mám největší
strach, silnice z Hradce do Mohelnice je občas taková pomalejší,
kór, když ve Chvojenci frézují cestu a každý den v rádiu hlásí
kolony dlouhé jak důchodci ráno před Lidlem. Hradec prolítám
ukázkově, u Býště mě překvapí idiot ve Vitu /nebo něčem
podobném/, který jede do zatáčky v mém pruhu, ovšem z opačného
směru. Skok na brzdy, lehký tah volantem směrem k příkopě,
klakson řve přes celý les ale vše dobře dopadá. /video dodám v
některém z dalších článků/ Další průběh cesty už pohoda,
k večeru lehký provoz, se čtyřma tunama na návěsu naháním
osobáky, inu sobotní idylka. Dorazím na parkoviště, kde parkuju
auto, ihned beru do ruky kalkulačku a zjišťuju, že 698km jsem
stihl sjet za 9:02h. Následuje hluboký výdech, sbalení věcí do
tašky a alou domů, když mám ten zkrácený víkend.
A v pondělí ráno postát do
olomouckého Kauflandu...
Komentáře