VIP kšeft a sobotní truck-taxík...
V neděli večer mi volá šéf, jestli
chci svést do Kolína osobákem. No raději pojedu v pondělí ve 2
ráno autem, než v neděli v 21h vlakem. Jdu si o půl jedenácté
lehnout, o půl druhé zase vstávám, krásná nedělní noc. O půl
čtvrté sem v Dafu a jdu spát.
Budík znoví o půl šesté,
rozespale ho zamáčknu, řeknu si „ještě 5 minut“ a vyspanej
se vzbudím v 7h. Vyrazím teda za sluníčkem na vykládku. O půl
osmé stojím před bránou, přede mnou jedno auto stojící tam od
pátku, takže jsem o nic nepřišel. Odnesu papíry a další 3h se
flákám, dolévám olej do motoru, geglám s kolegou. Po 3h přijde
skladník s vyclenými papíry a povídá, že na celnici na mě
zapomněli, že jim tam museli po dvou hodinách volat. No prima, tak
nahrknu na rampu a skládáme. V tom mi volá šéf, že mám VIP
kšeft a nakládá se v Teplicích, a jak stíhám. Mrknu na hodiny a
je mi jasné, že do 13h na nakládce nebudu, maximálně do 14h.
Vyrazím z nakládky, ještě se stavuju na pumpě v Církvici.
Natankuju, zaplatím a když jdu z pumpy do auta, jdu do kolen ...
Nastíním situaci. Osobní auto tankuje u stojanu, za osobákem
stojí starý Man, cca 5m od stojanu, a starý vousatý řidič
chčije na zadní kolo tahače. Za rok a půl sem potkal různé
lidi, ale tohle bylo hovado první třídy! No nic, nahrčím na
dálnici a letím do Teplic. Kousek od firmy potkávám kolegu z jiné
firmy, který asi veze to samé, ale přijedu na nakládku kousek
před 14h a jsem poslán na protější parkoviště, prý až v půl
sedmé ráno.
Ráno teda nahrčím do firmy, naložím
VIP 24t v bigbagách a nahlašuju se dispečerce. Ta mi říká, že
mám najít pumpu s faxem, že mi pošle zbývající papír k
nákladu. Udiveně se ptám, jestli opravdu řekla fax a prý ano, že
ho používají často, tak nebude problém ho najít. Nu dobrá,
vyrážím z nakládky, zastavuju na první pumpě a ptám se na fax.
Paní za pultem vytřeští oči a vykoktá, že nic takového tam
nemají. Na další pumpě to samé, a tak asi 12x dokola. Poslední
zastávka byla na Agipu v Chomutově, také mě odbyli s tím, že
fax nemají. Tak vytáhnu notebook, naladím wifi, najdu si telefon
na EuroWag v Chebu a zjišťuju, že tam fax mají. Prima, letím až
na EW, v průběhu 45 minut pauzy posnídám sekanou, koupím pár
rohlíků, seberu fax a pokračuju přes Pomezí do Německa. Kousek
flákání po šoutsce, pak se zakroutím na dálnici a v polospánku
mířím k Lucembursku. Mrknu na tachograf, mám odjeto 8h50min,
říkám si, že popojedu ještě hodinu, a tak míjím malé
parkoviště a pokračuju dál. Minu parkoviště a po kilometru, z
ničeho nic, kolona. Půl hodiny stojíme na místě, potom
potahujeme další půl hodinu. V navigaci vytipuju dvě parkoviště,
na kterých bych mohl zastavit. S nadějí se blížím. Čumím jak
trubka, první parkoviště uzavřené, druhé taky. Vypnu navigaci a
ve zbývajících 20 minutách jízdy se nechám překvapit. S
trochou štěstí zastavuju na parkovišti, parkuju jak idiot, ale
odjeto 9h55min. Lezu z auta, škrábu se za uchem a přemýšlím,
zda mi tohle parkování projde. Pro jistotu vytáhnu trojúhelník a
dám jej za auto, kdyby náhodou přijeli policajti, tak ať mi
ohodnotí moje snažení.
Ráno odhrnu záclonky, nic
podezřelého, vylezu ven, trojúhelník překvapivě v celku, tak ho
balím a upaluju pryč. Za hodinu a půl přejíždím hranice do
Lucemburska. Na každém sjezdu zákaz tranzitujícím kamionům, no
to bude zajímavé. Blížím se k vykládce, jedu podle navigace a
hle, z kruháče je zákaz odbočení kamionům. V dálce vidím
jméno firmy, kde mám skládat, tak tam odbočím a jdu se na
vrátnici zeptat, jestli jsem správně. Vrátný povídá, že firmu
sem trefil, ale že další hala je 10km daleko a že musím až tam.
Ochotně mi dal vytisknutou mapu a pomocí pár anglických slovíček
mi popsal cestu. Vyrazím tedy zpět k dálnici, o sjezd dál
sjíždím. a když už mám firmu na dohled, auta se zastavují a
stojíme před dopravní nehodou. Půl hodina pryč a konečně můžu
na vykládku. Hore kopcom, sešup dolů a už stojím v řadě 20ti
kamionů. Jdu se pěšo podívat, jak to funguje a hned na začátku
vidím českého kolegu, kterého sem v pondělí potkal u nakládky.
Poradí mi, jak to tu funguje a prý musím počkat, až příjdu na
řadu. Tak 2h čekám v řadě a pak slavnostně najíždím na váhu.
V kanceláři u váhy postarší Lucemburčan, ale nemluví anglicky.
Chvíli na sebe máváme papíry a pak mi belgický řidič poradí,
co mám vypsat, aby byl vrátný spokojený. Konečně dostávám
mapu a jedu hledat. Na mapě najdu halu, přijedu k ní a hala
oplocená vysokým plotem. Tak hledám někoho kompetentního, najdu
destaře, ten něco mektá a jede pryč. Za chvíli přijede zpět a
mává na mě, ať jedu za ním. Navede mě do úzké uličky, tak
odplachtuju, odkurtuju a borec skládá. Mezitím mi vezme papíry,
jeden podepíše, druhý si nechá. Povídám mu, že potřebuju
podepsat a vrátit i ten druhý, tak ať mi ho prosím okopíruje.
Začne si mlít něco svýho, samozřejmě pro mě nesrozumitelnou
řečí, tak se chvíli hádáme, prosím ho i o číslo faxu,
neúspěšně, pořád se hádáme, já anglicky, on asi lucembursky,
no komedie. Volám dispečerce, že mám problém, a ona že to nějak
pořeší, že mám počkat. Mezitím jiný destař vytahuje paletu,
slyším praskání dřeva, dělám dva kroky bokem a mrd, paleta s
pytlem na zemi. Chvíli na sebe čumíme, ten vůl si snad myslel, že
ten tunovej pytel asi budu rovnat nebo co. Zaplachtuju návěs,
dostanu od dispa pokyn k odjezdu a raději mizím z toho bordelova.
Vyhrnu na parkoviště, půl hodiny postojím a jedu pryč. Na
výjezdu z areálu zastavuju u kolegy, který skládal 2h přede
mnou. Nejprve si stěžujeme na zdejší firmu, potom mluvíme o
tamtom, tadytom a tak různě. Po poledni vyrážím na cestu do
Antwerp, cca 270km. Ještě v Lucembursku potkávám kamion, kterých
jezdí po Antwerpách stovky, tak jej následuju v dobré víře a s
tím, že jede taky do Antwerp. No nejel, na kruháči to vzal rovně,
což sem nečekal, otočil sem kruháč ještě jednou a fí na
dálnici. U Bruselu malá zácpa, vytáhnu to do prostředního pruhu
a svižně to proskáču až na výpadovku na ty moje Antwerpy.
Dojedu do průmyslového areálu, pumpa obsazená polskými kamiony,
tak pokračuju dál k firmě, kde si mám v pátek vyzvednout papíry
k nakládce.
V Belgii a okolních státech je
svátek, který trávím bohužel v kabině auta. V poledne se
vydávám na trip na 2km vzdálenou pumpu, která je ovšem zavřená,
tak jdu hned zpátky. Když mám tolik času, rozplachtuju návěs,
čistím a zametám podlahu, promazávám ráčny. Chvíli i leštím
nádrže, ale sluníčko pálí, sil je málo, lezu zpátky do kabiny
a pokračuju ve filmovém maratonu.
Pátek dopoledne, nejvyšší čas
poklidit auto a kastlíky. Při úklidu zjišťuju, že v igelitce z
Truck May Day mám ještě schovaného Vratislavského lahváče, no
škoda, že za hodinu musím jet. V 11h vyjíždím pro papíry.
Sebevědomě nakráčím do kanceláře, zdejší dispečer mě
obrátí ve dveřích, že si mám obléct vestu a pak že můžu
přijít. Oukey, napodruhé už s vestou začínáme komunikaci,
vyplním registrační papír, dispečer drží v jedné ruce papír
k nakládce, v druhé ruce alkohol-tester. Kdybych se ráno počesal,
tak bych dýchat nemusel. Nečekaně sem nadýchal 0.00, dostal sem
papír a můžu jet na nakládku. Z původního termínu na 11:30 se
vyklubalo 13:30. Ve 12 dojedu na nakládku, postavím to vedle
kolegy, se kterým sem se už tento týden 2x potkal. Jdeme se
nahlásit. Co čert nechtěl, v 14:30 stále sedíme v místnosti pro
řidiče a čekáme. Zabíjím čas hraním Prší na mobilu. Je to
nervák, chvíli mám 110kč, poté mám holou řiť. Když už se mi
v 16h začalo dařit, vyhrávám 520kč, jako naschvál mě zavolají
na nakládku. V půl šesté vyjíždím směr Venlo s cílovou
stanicí na pumpě Rohnetal. Letecky dosvištím na hraniční
přechod, kde kupuju německé mýto. V půlce parkoviště stojí
Zoll kontrol (němečtí celníci) a berou všechny kamiony
projíždějící parkoviště, tudíž i mě. Pan celník si vyžádá
licenci, občanku a CMR. Zaleze do dodávky, za minutu je zpět,
podává mi papíry a přeje dobrou cestu. V restauraci koupím mýto,
dvě čokolády a valím, dokud můžu. Až ke Kasselu to šlo
krásně. V třípruhovém klesání upaluju 89-96kmh, mrknu do dálky
a stojí tam kamiony, uprostřed kopce. Zapnu výstražné blinkry,
zpomalím na 50 a pomalu dojíždím ke koloně. Ve zpětném zrcátku
ostražitě sleduju, co dělají kamiony za mnou. Já si té kolony
všiml, ale může se stát, že ji někdo za mnou přehlídne a
rozmázne nás tady všechny. Naštěstí všichni řidiči mají i o
půlnoci ostré vidění a bezpečně zastavují. 10 minut stojíme a
poté opět letíme 90kmh. Nevím, kde byl problém. O půl druhé
ráno zastavuji na parkovišti u pumpy Rohnetal.
Ráno, po devítihodinové pauze
vyrážím. Ujedu sotva 4m a proti mně utíká nějaký řidič.
Stahuju okénko a Polák se ptá, jestli jedu na Drážďany.
Přikyvuju a zvu ho k sobě. 3h cesty do Drážďan rychle ubíhají,
Polák pořád něco mele, kupodivu většinu rozumím. U Drážďan
zastavuju na pumpě, stopař děkuje a skáče k někomu dalšímu.
Volám kolegovi, který se mnou nakládal a zjišťuju, že jsem o
hodinu a půl před ním. Čekám na něj, protože bude nechávat
kamion někde po cestě. Společně vyrážíme k Petrovicím. Kolega
nechává kamion na Agipu, sedá ke mně a pokračujeme přes Lípu k
Jíčínu. U Milovic dáme palačinku a pokračujeme. V Mýtě
vyhazuju kolegu z auta a pokračuju až do Zábřehu, kde to o půl
desáté zahodím a osobákem fičím domů.
Komentáře