VIP kšeft a sobotní truck-taxík...

V neděli večer mi volá šéf, jestli chci svést do Kolína osobákem. No raději pojedu v pondělí ve 2 ráno autem, než v neděli v 21h vlakem. Jdu si o půl jedenácté lehnout, o půl druhé zase vstávám, krásná nedělní noc. O půl čtvrté sem v Dafu a jdu spát. 

Budík znoví o půl šesté, rozespale ho zamáčknu, řeknu si „ještě 5 minut“ a vyspanej se vzbudím v 7h. Vyrazím teda za sluníčkem na vykládku. O půl osmé stojím před bránou, přede mnou jedno auto stojící tam od pátku, takže jsem o nic nepřišel. Odnesu papíry a další 3h se flákám, dolévám olej do motoru, geglám s kolegou. Po 3h přijde skladník s vyclenými papíry a povídá, že na celnici na mě zapomněli, že jim tam museli po dvou hodinách volat. No prima, tak nahrknu na rampu a skládáme. V tom mi volá šéf, že mám VIP kšeft a nakládá se v Teplicích, a jak stíhám. Mrknu na hodiny a je mi jasné, že do 13h na nakládce nebudu, maximálně do 14h. Vyrazím z nakládky, ještě se stavuju na pumpě v Církvici. Natankuju, zaplatím a když jdu z pumpy do auta, jdu do kolen ... Nastíním situaci. Osobní auto tankuje u stojanu, za osobákem stojí starý Man, cca 5m od stojanu, a starý vousatý řidič chčije na zadní kolo tahače. Za rok a půl sem potkal různé lidi, ale tohle bylo hovado první třídy! No nic, nahrčím na dálnici a letím do Teplic. Kousek od firmy potkávám kolegu z jiné firmy, který asi veze to samé, ale přijedu na nakládku kousek před 14h a jsem poslán na protější parkoviště, prý až v půl sedmé ráno.


Ráno teda nahrčím do firmy, naložím VIP 24t v bigbagách a nahlašuju se dispečerce. Ta mi říká, že mám najít pumpu s faxem, že mi pošle zbývající papír k nákladu. Udiveně se ptám, jestli opravdu řekla fax a prý ano, že ho používají často, tak nebude problém ho najít. Nu dobrá, vyrážím z nakládky, zastavuju na první pumpě a ptám se na fax. Paní za pultem vytřeští oči a vykoktá, že nic takového tam nemají. Na další pumpě to samé, a tak asi 12x dokola. Poslední zastávka byla na Agipu v Chomutově, také mě odbyli s tím, že fax nemají. Tak vytáhnu notebook, naladím wifi, najdu si telefon na EuroWag v Chebu a zjišťuju, že tam fax mají. Prima, letím až na EW, v průběhu 45 minut pauzy posnídám sekanou, koupím pár rohlíků, seberu fax a pokračuju přes Pomezí do Německa. Kousek flákání po šoutsce, pak se zakroutím na dálnici a v polospánku mířím k Lucembursku. Mrknu na tachograf, mám odjeto 8h50min, říkám si, že popojedu ještě hodinu, a tak míjím malé parkoviště a pokračuju dál. Minu parkoviště a po kilometru, z ničeho nic, kolona. Půl hodiny stojíme na místě, potom potahujeme další půl hodinu. V navigaci vytipuju dvě parkoviště, na kterých bych mohl zastavit. S nadějí se blížím. Čumím jak trubka, první parkoviště uzavřené, druhé taky. Vypnu navigaci a ve zbývajících 20 minutách jízdy se nechám překvapit. S trochou štěstí zastavuju na parkovišti, parkuju jak idiot, ale odjeto 9h55min. Lezu z auta, škrábu se za uchem a přemýšlím, zda mi tohle parkování projde. Pro jistotu vytáhnu trojúhelník a dám jej za auto, kdyby náhodou přijeli policajti, tak ať mi ohodnotí moje snažení.




Ráno odhrnu záclonky, nic podezřelého, vylezu ven, trojúhelník překvapivě v celku, tak ho balím a upaluju pryč. Za hodinu a půl přejíždím hranice do Lucemburska. Na každém sjezdu zákaz tranzitujícím kamionům, no to bude zajímavé. Blížím se k vykládce, jedu podle navigace a hle, z kruháče je zákaz odbočení kamionům. V dálce vidím jméno firmy, kde mám skládat, tak tam odbočím a jdu se na vrátnici zeptat, jestli jsem správně. Vrátný povídá, že firmu sem trefil, ale že další hala je 10km daleko a že musím až tam. Ochotně mi dal vytisknutou mapu a pomocí pár anglických slovíček mi popsal cestu. Vyrazím tedy zpět k dálnici, o sjezd dál sjíždím. a když už mám firmu na dohled, auta se zastavují a stojíme před dopravní nehodou. Půl hodina pryč a konečně můžu na vykládku. Hore kopcom, sešup dolů a už stojím v řadě 20ti kamionů. Jdu se pěšo podívat, jak to funguje a hned na začátku vidím českého kolegu, kterého sem v pondělí potkal u nakládky. Poradí mi, jak to tu funguje a prý musím počkat, až příjdu na řadu. Tak 2h čekám v řadě a pak slavnostně najíždím na váhu. V kanceláři u váhy postarší Lucemburčan, ale nemluví anglicky. Chvíli na sebe máváme papíry a pak mi belgický řidič poradí, co mám vypsat, aby byl vrátný spokojený. Konečně dostávám mapu a jedu hledat. Na mapě najdu halu, přijedu k ní a hala oplocená vysokým plotem. Tak hledám někoho kompetentního, najdu destaře, ten něco mektá a jede pryč. Za chvíli přijede zpět a mává na mě, ať jedu za ním. Navede mě do úzké uličky, tak odplachtuju, odkurtuju a borec skládá. Mezitím mi vezme papíry, jeden podepíše, druhý si nechá. Povídám mu, že potřebuju podepsat a vrátit i ten druhý, tak ať mi ho prosím okopíruje. Začne si mlít něco svýho, samozřejmě pro mě nesrozumitelnou řečí, tak se chvíli hádáme, prosím ho i o číslo faxu, neúspěšně, pořád se hádáme, já anglicky, on asi lucembursky, no komedie. Volám dispečerce, že mám problém, a ona že to nějak pořeší, že mám počkat. Mezitím jiný destař vytahuje paletu, slyším praskání dřeva, dělám dva kroky bokem a mrd, paleta s pytlem na zemi. Chvíli na sebe čumíme, ten vůl si snad myslel, že ten tunovej pytel asi budu rovnat nebo co. Zaplachtuju návěs, dostanu od dispa pokyn k odjezdu a raději mizím z toho bordelova. Vyhrnu na parkoviště, půl hodiny postojím a jedu pryč. Na výjezdu z areálu zastavuju u kolegy, který skládal 2h přede mnou. Nejprve si stěžujeme na zdejší firmu, potom mluvíme o tamtom, tadytom a tak různě. Po poledni vyrážím na cestu do Antwerp, cca 270km. Ještě v Lucembursku potkávám kamion, kterých jezdí po Antwerpách stovky, tak jej následuju v dobré víře a s tím, že jede taky do Antwerp. No nejel, na kruháči to vzal rovně, což sem nečekal, otočil sem kruháč ještě jednou a fí na dálnici. U Bruselu malá zácpa, vytáhnu to do prostředního pruhu a svižně to proskáču až na výpadovku na ty moje Antwerpy. Dojedu do průmyslového areálu, pumpa obsazená polskými kamiony, tak pokračuju dál k firmě, kde si mám v pátek vyzvednout papíry k nakládce.





V Belgii a okolních státech je svátek, který trávím bohužel v kabině auta. V poledne se vydávám na trip na 2km vzdálenou pumpu, která je ovšem zavřená, tak jdu hned zpátky. Když mám tolik času, rozplachtuju návěs, čistím a zametám podlahu, promazávám ráčny. Chvíli i leštím nádrže, ale sluníčko pálí, sil je málo, lezu zpátky do kabiny a pokračuju ve filmovém maratonu.



Pátek dopoledne, nejvyšší čas poklidit auto a kastlíky. Při úklidu zjišťuju, že v igelitce z Truck May Day mám ještě schovaného Vratislavského lahváče, no škoda, že za hodinu musím jet. V 11h vyjíždím pro papíry. Sebevědomě nakráčím do kanceláře, zdejší dispečer mě obrátí ve dveřích, že si mám obléct vestu a pak že můžu přijít. Oukey, napodruhé už s vestou začínáme komunikaci, vyplním registrační papír, dispečer drží v jedné ruce papír k nakládce, v druhé ruce alkohol-tester. Kdybych se ráno počesal, tak bych dýchat nemusel. Nečekaně sem nadýchal 0.00, dostal sem papír a můžu jet na nakládku. Z původního termínu na 11:30 se vyklubalo 13:30. Ve 12 dojedu na nakládku, postavím to vedle kolegy, se kterým sem se už tento týden 2x potkal. Jdeme se nahlásit. Co čert nechtěl, v 14:30 stále sedíme v místnosti pro řidiče a čekáme. Zabíjím čas hraním Prší na mobilu. Je to nervák, chvíli mám 110kč, poté mám holou řiť. Když už se mi v 16h začalo dařit, vyhrávám 520kč, jako naschvál mě zavolají na nakládku. V půl šesté vyjíždím směr Venlo s cílovou stanicí na pumpě Rohnetal. Letecky dosvištím na hraniční přechod, kde kupuju německé mýto. V půlce parkoviště stojí Zoll kontrol (němečtí celníci) a berou všechny kamiony projíždějící parkoviště, tudíž i mě. Pan celník si vyžádá licenci, občanku a CMR. Zaleze do dodávky, za minutu je zpět, podává mi papíry a přeje dobrou cestu. V restauraci koupím mýto, dvě čokolády a valím, dokud můžu. Až ke Kasselu to šlo krásně. V třípruhovém klesání upaluju 89-96kmh, mrknu do dálky a stojí tam kamiony, uprostřed kopce. Zapnu výstražné blinkry, zpomalím na 50 a pomalu dojíždím ke koloně. Ve zpětném zrcátku ostražitě sleduju, co dělají kamiony za mnou. Já si té kolony všiml, ale může se stát, že ji někdo za mnou přehlídne a rozmázne nás tady všechny. Naštěstí všichni řidiči mají i o půlnoci ostré vidění a bezpečně zastavují. 10 minut stojíme a poté opět letíme 90kmh. Nevím, kde byl problém. O půl druhé ráno zastavuji na parkovišti u pumpy Rohnetal.



Ráno, po devítihodinové pauze vyrážím. Ujedu sotva 4m a proti mně utíká nějaký řidič. Stahuju okénko a Polák se ptá, jestli jedu na Drážďany. Přikyvuju a zvu ho k sobě. 3h cesty do Drážďan rychle ubíhají, Polák pořád něco mele, kupodivu většinu rozumím. U Drážďan zastavuju na pumpě, stopař děkuje a skáče k někomu dalšímu. Volám kolegovi, který se mnou nakládal a zjišťuju, že jsem o hodinu a půl před ním. Čekám na něj, protože bude nechávat kamion někde po cestě. Společně vyrážíme k Petrovicím. Kolega nechává kamion na Agipu, sedá ke mně a pokračujeme přes Lípu k Jíčínu. U Milovic dáme palačinku a pokračujeme. V Mýtě vyhazuju kolegu z auta a pokračuju až do Zábřehu, kde to o půl desáté zahodím a osobákem fičím domů. 


Komentáře

Unknown píše…
Není v kabině hluk od projíždějících aut okolo? Mám na mysli fotku kde jsi na noc dával trojúhelník :)
Anonymní píše…
Ahoj Gepas.Už jsem přečetl všechny tvé příspěvky.Pár let už sice nejezdím,ale o to víc sleduji dění kolem velkých aut na netu.Je to zajímavé počtení a troškou té "šoférské latiny".Tak kolečkama dolů a anténkou nahoru a hodně šťastných km a Ať tě to stále baví.Nějak se mi nedaří vyplnit kolonku komentovat jako,tak snad se povede.
Gepas píše…
Hluk tam byl, jako na každym parkovišti blízko dálnice, ale nic, co by mě vyrušilo ze spánku ;)
Anonymní píše…
It’s the casino’s way of thanking you for taking time out of your day and attempting their video games. A typical online on line casino no deposit bonus for Arabian gamers would be $10. You can use this money to play sure video games 1xbet for real money. Naturally, casinos hope you'll like their software program and deposit your personal funds. Discover the highest online on line casino bonuses ranked by industry experts for bonus size, free guess provides, truthful wagering requirements, low rollovers and more.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zaměstnanci - velká chyba

Něco starého a náročného končí, něco zase začně...

Vaše facebookové otázky a mé odpovědi...