Na hraně limitů...
Klasika, pondělí volné, začínám
tedy v úterý časně ráno. Ve 3h vstávám, o hodinu později mě
otec přivezl k Dafu. Všude ještě tma. Auto mi obchází někdo v
černé bundě s kapucí na hlavě. Jdu teda za ním a on to můj
šéf. Vyměníme si papíry a já uháním do Zlína. Kousek před
městem ještě potkávám Witmena, chvíli pokecáme, já posnídám
od něj nafasované pečivo, poděkuju a uháním na vykládku. Pár
minut po 6h jsem na vykládce, přede mnou už 4 auta. Naběhnu na
recepci, příjemná paní mě pošle na expedici. Naběhnu do
kanceláře k přepážce, oznamuju paní, že sem jim dovezl kuličky
z Belgie. Paní vyprskne smíchy, potvrdí mi papíry a odcházím.
Na řadu se dostanu po 3 hodinách čekání. Za hodinku hotovo a
vyrážím přes Kyjov do Hustopeče. Úzké a rozbité šoutky, ale
po měsíci na dálnicích si užívám každý metr. Chvíli po
poledni jsem na nakládce. Stáhnu okénko a oznamuju vrátnému, že
bych tady rád naložit. On mi na oplátku oznámí, že to mám
zamknout a jít na bezpečnostní školení. Posadí mě do velké
místnosti, pustí mi pětiminutové video a já se dozvídám, že
když jdu po schodech, mám se soustředit jen na chůzi po schodech
a né na nic jiného. V průběhu tohoto nezbytného semináře
stihnu vyřídit 3 SMS ohledně nakládky a slavnostně vjíždím do
areálu. Vběhnu do kanclu, nahlásím se, slečna mi poví číslo
rampy a překvapivě, na první pokus jsem přesně mezi čárama.
Dohlídnu na nakládku 48 palet, zakurtuju, vyzvednu papíry a uháním
pryč. Doburácím kousek za Hradec Králové a zapíchnu to na
prvním vhodném parkovišti. Sotva zabrzdím ruční brzdu, na
parkovišti se objevuje kamion ze stejného města, odkud pocházím
i můj Daf, tak na kolegu letmo mávnu. On skočí na brzdu a jde za
mnou. Pozdravíme se, a kolega se ptá, jestli nááhodou nejsem člen
Truck-Fora. Povídám, že jo, kolega zaparkuje auto a půl hodiny
stojíme a vyměňujeme historky. Později naběhneme do protější
hospody, já sežeru řízek, kolega kousne jedno Krušovický a
jdeme spát. (prac. doba 14h50min / limit 15h)
Ráno za svítání vyrážím k Jičínu
a dál na Petrovice. V Něčem nad Ploučnicí zastavuju u Tesca na
nákup. Došplhám se na hranice, koupím mýto a pokračuju do
Němec. Občas kolona, všude hromada sluníčka, ale stíhám to až
k Dortmundu na parkoviště, kde stojí kolega, kterého sem minulý
týden vezl z Petrovic domů. Zastavím 50m od něj a jdu si
povykládat. Po 3h se loučím, musím se taky chvíli vyspat. (doba
jízdy 9h45min / limit 10h)
Brzo ráno, 3:30 a už vyrážím přes
Holandsko až do Belgie. Doburácím za vykládku, nahlásím se,
slečna shlédne plombu a pošle mě na rampu. Odkurtuju náklad,
couvnu na rampu a čekám. Za 3 minuty pískot z návěsu. Drapnu
papíry a jdu ke dveřím. Otevře mi destař, černoch a vítá mě
slovy „Hello, how are you?“ (Ahoj, jak se daří?) Vypleštím
oči, odpovídám a dáme se do řeči. Většinou v zahraničí moc
mluvnej nejsem, jelikož jsem trochu stydlivka a hambím se za svoji
bídnou angličtinu. Překvapivě jsem většinu rozuměl a na vše
odpověděl. Někdy uprostět mě destař zmíněný černoch
pochválí, že mluvím dobře anglicky. Říkám, že to není nic
moc, načež on povídá, že většina řidičů sotva pozdraví,
ale mluvit dokáže jen málo kdo. Když jsem složen, jdu do auta a
čekám na další instrukce. V tu chvíli přijíždí český
kolega, couvne vedle mě na rampu a převléká se do pracovního.
Mezitím znovu vyleze skladník a vyptává se na českého kolegu,
odkud je a tak. Při odchodu si všimne jmenovky za oknem, znovu se
vyptává, co to znamená. Se slovy „See you, Gepas“ mizí ve
dveřích skladu. Kopnu do vrtule a letím do Antwerp. Přijedu na
nakládku, nahlásím se a prý mám hodinu počkat. Posvačím a za
hodinu stojím u přepážky. Čekám, čekám, čekám. Po 3h stání
u té blbé přepážky se naseru, prásknu dveřma a jdu do auta. Za
20 minut mi buší na dveře pán z expedice, dá mi do ruky papír
k nakládce, a že mám valit, že už jsem se zdržel dost. Za
30 minut mám naloženo, zakurtuju a valím přes Holanďany do
Německa. Čas chvátá, odbočuju na první pumpu a nacházím
poslední volné místo, i když není to ideál. Chvíli manévruju,
poté vše vyfotím. Když se vrátím do auta tak vidím, jak se
nalevo uvolnilo jedno místo, tak se tam hned cpu. ( prac. doba
14h56min / limit 15h)
Časně ráno vyrážím na tu naši
domovinu, čeká mě 770km a nejsem si zrovna jistej, že to stihnu.
Celou cestu uháním na omezovač rychlosti, stále 89km/h, není čas
na šetření. Mám štěstí, nikde žádná nehoda, nikde žádná
kolona, čili žádné zdržení. V poledne se přehoupnu přes
Krušné hory do Ústí nad Labem, dál na Lovosice a ku Praze. Vše
podezřele vychází, v místech, kde je zákaz předjíždění,
kamiony uhání 90km/h, když je předjíždění povoleno, tak teda
předjíždím. Během cesty kontroluju na telefonu průjezd Prahou
a dálnici D11. Nikde žádné zprávy, tak snad to bude dobry. A
taky že jo. Prahou proletím jako vítr, na D11 drobné zdržení v
zúžení, jinak letecká. Dojedu do Kolína, zaparkuju na
poloprázdné parkoviště, poklidím, vypíšu papíry. Pořád si
říkám „času dost“, no a když lezu z kabiny, mrknu na telefon
a ten povídá „máálo času“. Tentokrát neběžím, ale svižně
šněruju přes Kolín. Dojdu na nádraží, hodiny ukazují 14:52,
vlak odjíždí 14:55. Akorát, lezu do studenty nacpaného vlaku a
užívám si hodinu a půl stání na té naší slavné rychlodráze
na Moravu.
(doba jízdy 9h37min / limit 10h)
Komentáře