Zase Antwerpy, zase Kolín...
Tradičně v pondělí ráno vlakem do
Kolína, ještě že až o půl osmé, takže si bylo kam sednout.
Vyzvednu si auto a fičím na vykládku. Z těch, kteří jsme minulý
týden nakládali v Antwerpách, přijíždím jako poslední, ale o
nic nepřicházím. 2,5h čekání před areálem a pak za půl
hodiny složený, no krásny takhle při pondělku ... Při vykládce
mi na telefon přichází adresa nakládky, úterý ráno v
Chomutově. Přejedu pár kilometrů do Církvice na ONO, natankuju a
výletním tempem směřuju na Prahu. V Českém Brodě jedu okolo
Penny Marketu. Na jediném místě, kde se dá rozumně zaparkovat
stojí autobus, tak parkuju na parkovišti pro osobáky. Nakoupím
pár hloupostí, za 4 minuty jsem zpět v autě. Když chytám po
klíčku a chci nastartovat, vidím, jak si to proti mně šmaruje
sekuriťák z Penny. Nestartuju a čekám, s čím příjde. Z dálky
nahlas zdravím, chlapík se mě ptá, jak dlouho tam budu stát.
Odpovídám, že hned odjíždím, že už mám nakoupíno. Tak že
jo a jde pryč. Nastartuju, prosmeknu se mezi osobákama a mizím
pryč. Protáhnu se Prahou a o kousek dál sjíždím na Slaný.
Upalujeme po úzké cestě, slunko přes okno pálí, klima vrčí, a
najednou stojíme. Mrknu do navigace a zkouším odhadnout příčinu
problému. Půl hodiny poskakujeme kilometr před Slaným. Když
míjím značku Slaný, přímo proti mně se sune dodávka s
oranžovými majáky. Zastaví vedle mě a prosí, jestli mohu najet
ke kraji silnice, že za ním jede nadměrný náklad. Tak uhnu a
čekám. No borec nečekal, za minutu se objevil podval s
generátorem, či co to bylo. Když projíždí okolo, řidič
mávnutím poděkuje a pomalu pokračuje dál. Konečně můžu v
klidu jet. Tak ne, o 50m dál opět stojím. Kolona aut přes celé
Slaný. A že neuhádnete, proč to stálo? … Jop, kvůli kruhovému
objezdu u Lidlu. Moc to tam průjezd nezrychluje. Konečně jedu z
města ven. Při nájezdu na silnici č. 7 další doprovod a další
nadměr, se s něma roztrhl pytel asi. 60Km na ONO do Chomutova, tam
do rána pauza.
Jako ranní ptáče vstávám za
úsvitu. V 6h stojím na vrátnici v Chomutově, platím vstupné a
parkuju na konci řady. Nahlásím se na expedici a prý mám čekat
na zavolání, tak jdu čekat do auta. Po snídani si lehnu do
postele a dospávám brzké vstávání. Po 2,5h se budím a vidím,
že kolega přede mnou mění kolo na návěsu. Jdu za ním a ptám
se, jestli chce pomoct. Že stačí, když mu pomůžu sundat kolo z
ložné plochy návěsu. Tak nové kolo shodíme na zem, propíchlé
kolo vytahujeme do návěsu a hotovo. Chvíli si povídáme a už mi
zvoní telefon, že můžu jet nakládat. Naložený odjíždím
bokem, abych náklad zakurtoval. Když vážu náklad, přichází za
mnou stejně starý kolega a ptá se, kde koupit mýto do Německa,
že prý má předváděcího Dafa a nemá tam německou mýtnou
jednotku. Chvíli si povídáme, kolega pak povídá, že se na to
auto můžu přijít podívat. A taky že jo, nejdřív na expedici
vyřídit papíry a pak za kolegou do nového vyvoněného Dafu. To
je jiné kafe panečku, to bych si nechal líbit, i když měl menší
kabinu, než mám já. Okolo poledne vyjíždím. Z firmy na
rychlostní silnici a vzhůru do kopce směrem na Horu sv.
Šebestiána. Kopec je to teda festovní, aktuální spotřeba okolo
170 litrů, rychlost okolo 30kmh. Pomalu se škrábu nahoru a v dálce
vidím stojící kamiony. Zastavím teda také a jdu se optat, proč
stojíme. Kolega přede mnou povídá, že před námi je někde
vysypaný kamion a zřejmě ho vyprošťují. Tak tam opět skoro 2h
stojíme a čekáme. Následuje ucpaný Chemnitz a mám vyhráno.
Mlsám čokoládu a upaluju na západ. Kousek před Kasselem okolo
19h zastavuju a dělám pauzu.
Opět vyrážím brzo ráno, ještě za
tmy. Přes pár kolon a zúžení se dostávám okolo oběda na
vykládku do Antwerp. Papíry pro vyložení vyřízené za 10 minut
a můžu jet skládat. Rozdělám bok návěsu, odkurtuju a čekám
na destu. Stojím uprostřed přístavu a koukám, jak se tam otáčí
velká kontejnerová loď. Fučel silný vítr, voda byla neklidná,
pěkná podívaná. Moc místa tam nebylo, loď se otáčela pomalu,
chvíli sem měl strach, že se nevytočí a trefí to do mě,
naštěstí to kapitán zvládl a pádloval z přístavu pryč.
Konečně přijíždí destař, dvakrát rýpne do návěsu a jsem
složený, zaplachtuju a jedu před areál. Po hodině čekání na
práci přejíždím pár kilometrů na asi jedinou pumpu uprostřed
přístavu, a protože je teprve 15h, tak je na pumpě ještě pár
volných míst k parkování. O hodinu později přijíždí český
kolega s frigem a dáváme se do řeči. Nejprve mě uzemní výškou
jeho výplaty (prý skoro 2x víc než já, ale nevím nevím...) a
poté mě podaruje zbožím z minulého nákladu. Děkuju a jdu si po
svých, konkrétně do postele a spát.
Ráno na 7h stojím na vykládce, sotva
vylezu z kabiny, hned mě trkne, že nemám kód nakládky. V 8h SMS
s kódem, jdu se tedy zaregistrovat na počítač na expedici.
Příjemný chlapík mi chystá papíry a z poza stolu huláká
„Radovan, eine stunde warte“. S úsměvem na tváři děkuju a
jdu do auta. Vyškrábu se do kabiny a když chytám za dveře, že
zavřu, stojí vedle auta Polák a ptá se, jak se jezdí s Dafem a
tak všelijak. 40 minut si povídáme, jen polské číslovky nám
dělají problém. Teda mě dělají problém, ale nic, co bych
pomoci mobilního telefonu a jeho klávesnice nevyřešil. Poláka si
zavolal pán z expedice a já si jdu ještě na 20 minut lehnout. V
9h netrpělivě čekám na ortel pracovníka expedice. Už nese
papíry a hnus, 5 nakládek na 4 skladech po přístavu. Vezmu papíry
do ruky a jdu k mapě hledat jeden sklad, na kterém jsem ještě
nebyl. Přistoupí ke mně jiný, opodál stojící polský řidič a
ptá se, co hledám. Tak mu ukazuju v papírech, že hledám tento
sklad, že jsem tam ještě nebyl. Ochotně mi 2x popíše cestu a
můžu vyrazit. Všude to docela odsýpá, ale i tak mi nakládání
trvá přes 5h. V půl druhé konečně vyjíždí směrem domů.
Postojím v jedné koloně, druhou kolonou prosvištím a už fičím
okolo Eindhovenu. Kousek před Venlem potkávám kamaráda Ondru v
naleštěném černém Volvu, bohužel v nešťastnou chvíli,
protože mě zrovna předjížděl kamion, takže sem ho zahlédl jen
na pár vteřin. Na Venlu kupuju mýto, vyhazuju odpadky do
kontejneru a v půlce úklidu mě vyruší kamarád, který má
stejnou cestu, jako já. Prohodíme krátkou řeč a valíme dál.
Kámoš zastavuje kousek u Dortmundu, já jedu ještě o 40km dál,
abych to v pátek v pohodě stíhal. Pár kilometrů před pumpou,
kde jsem strávil noc, byla obrovská průtrž mračen. Na silnici
asi 5cm vody, osobáci zpomalily na 60, kamiony do levého, no mazec.
Na pumpě najdu volné místo, vypíšu papíry a lezu ven, abych
omrkl auto, než půjdu spát. Daf nemá moc dobře utěsněný
prostor pro odkládání bot, takže botasky promočené jako bych
skákal v půlmetrové louži.
Ráno zase za tmy vyrážím, čeká mě
necelých 690km, takže pohoda. I když je pátek, doprava byla
docela v klidu a chvíli před obědem přejíždím hranice do Čech.
Mezi tunely policejní hlídka měřící rychlost. Nic proti nim,
ale paní policistka stojící na bílé čáře oddělující pravý
a odstavný pruh, je pěkně blbá, kdyby v levém pruhu jelo auto a
já neměl kam uhnout, tak by měla vítr ve vlasech a mé zrcátko
otisknuté na čele. Na Agipu mě čeká další kámoš, tak chvíli
vykládáme před autem, přidává se k nám další, který náhodou
dělal pauzu o dvě auta vedle. Společně všichni tři pokračujeme
svižně přes Ústí a Lovosice až k Praze. Tam jsme se všichni
rozjeli, někteří domů, někteří měli před sebou ještě pár
vykládek, že Rade? :P … Po cestě ladím v telefonu vlaky a
zjišťuju, kterým spojem pojedu domů. Na dálnici D11 se mi
rozsvítí tachograf a 20km před Kolínem musím dělat 45 minut
pauzu. Skočím do mekáče pro sváču, dopíšu papíry a
netrpělivě čekám na konec pauzy. Odbije 46 minuta a já vyrážím,
spěchám, letím jak šutrák. Napoprvé parkuju mezi kamiony,
pobalím svých pár švestek a utíkám na vlak. Teda, minutu utíkám
a 3 minuty funím jako lokomotiva, a takhle 3x dokola. Sláva, mám
ještě 4 minuty času, kupuju lístek a jdu na perón. A protože
jsem na peróně o 2 minuty dřív, tak má vlak 7 minut zpoždění.
Vsadím svoje promočené boty, že kdybych přišel o minutu
později, ten vlak už bude pryč. Nacpu se na chodbičku přeplněného
vlaku a 90 minut poslouchám, jak se nejací dva mladí kluci o
víkendu ožerou, koho ošustí, atd. Opět vydatná cesta ...
PS: Ten pocit, když utíkáte s plnýma
taška přes město na vlak, ve kterém si další hodinu nesednete
... k nezaplacení...
Komentáře