Letecká s tátou do Francie … a taky BAG...
Protože je celý víkend venku škaredě
a prší, vylezu z domu až v pondělí odpoledne, když se udělalo
trochu pěkně. Poklízím kabinu zevnitř, z venku trochu umyju a
při mytí zjišťuju, že šrouby držící pravý mezinápravový
spojler, jsou na jedné straně úplně volné. V tu chvíli přijíždí
z práce otec, tak další hodinu zabíjíme řezáním starých
rezavých šroubů a měníme je za nové.
V úterý ráno konečně pěkné
počasí a tak jedu pro návěs a na vykládku. Jelikož vstávám ve
stejný čas, jako máma, po cestě k návěsu ji svezu a vysazuji na
místním vlakovém nádraží. Za 20 minut už stojím na vykládce.
Vlétnu do haly a hned za dveřmi je malá bouda, ve které mají být
mistři, ale nikde nikdo. Na dveřích jen nápis „V případě
potřeby volejte směnového mistra“. Tak si jdu do kamionu pro
telefon, zase zpátky k té boudě a volám volám. Za 15 minut se
konečně někdo došoural, řekne, na kterou rampu mám couvnout a
jde zase pryč. Tak tedy odkurtuju náklad a couvu na rampu číslo
2. Destař pomalu skládá a já si převlíkám povlečení na
peřinách, protože o víkendu se mi nechtělo. Za 40 minut mám
uklizeno, posnídáno a dokonce i složeno. Přesouvám se do
Ostravy, přesněji do firmy ArcelorMittal. Přijíždím okolo půl
desáté, vyřídím papíry potřebné pro vstup a přes hlavní
bránu a váhu se dostanu až k hale, kde se mám hlásit. Tak teda
jdu do haly, přes cééélou halu až na expedici. Tam mě jeřábník
posadí a že mám čekat na mistrovou. Tak sedím, čumím okolo,
všude samá trubka... Jako trubky ze železa, né ti lidi ... Po
dvaceti minutách přilítne paní mistrová a hned mě posílá na
do vrat na druhé straně haly, tak zase šmaruju k autu, objedu
celou halu dokola a čekám, až naloží Poláka přede mnou. Než
Polák naloží, já stihnu ještě něco posvačit a už jsem na
řadě. Najedu na halu, rozdělám střechu a plachtu z obou stran a
čekám. Za 10 minut přichází místní frajeři a začínají
nakládat. I s kurtováním to trvá něco málo přes hodinu. Pro
papíry musím opět objet celou halu a zase pěško na expedici.
Vyzvedávám papíry, jeden autogram sem, druhý tam a odcházím
zpět k autu. S 24 tunama železných trubek se šourám na váhu,
dostávám vážní lístek a směřuju k hlavní bráně. Na
hodinách odbila 14 hodina a během minuty se vynořily desítky
osobáku. Já stál na vedlejší silnici a dával přednost
kilometrové koloně, co stála na hlavní silnici. Po pěti minutách
se nadrzo rvu mezi osobáky a za další pět minut stojím před
závorou. Čipovou kartou si otvírám závoru a u závory stojí asi
nějakej bezpečák v oranžové vestě a ptá se, jestli mám pás.
V dobré víře mu dávám za pravdu, že pás nemám. On se zase
ptá, proč pás nemám a tak mu ukazuju na váhu vzdálenou 400m a
snažím se mu vysvětlit, že na takovou vzdálenost a při
rychlosti chůze pás nepoužívám. Asi sem ho trochu naštval,
protože mi rozkázal, ať příště pás použiju, nebo dostanu
zákaz vstupu. Po 4h v areálu si potichu říkám, že vyhrožovat
mi zákazem do Mittalu je naprosto bezúčelné. No, po pár větách
se bezpečák vyřval, já mu vše odkejval a pokračoval ven z
areálu. Vyřídím papíry potřebné k přepravě a připravuju se
na odjezd. Když koukám do CMR, v kolonce „místo vykládky“ je
napsané pouze „Francie“, žádná adresa, nic. Mrknu teda do
telefonu a nějakou přibližnou adresu tam vyštrachám, naklepu do
navigace a okolo Příbora a Nového Jičína se vracím k Olomouci.
Po cestě mi šéf oznamuje, že vykládka je přesunuta z
čtvrtečního rána až na páteční a že mám jet domů, tak tedy
jedu domů. V 17h parkuju u nás v dědině a jdu domů. Večer se
ještě domlouvám s otcem, jestli nechce jet semnou na výlet a ten
bez dlouhého rozmýšlení přikývne.
Čtvrtek, 3h ráno a my vyrážíme na
1300km dlouhou cestu. Krátká zastávka na CS Gold na Studené
Loučce, natankujeme naftu, požvejkáme bagety a fičíme přes
Hradec a Jičín až na Truck Park v Žandově. V České Lípě
ještě potkávám Tudleho, blikat nestíhám, tak jen troubím a
mávám. V Žandově předávám „žezlo“ tátovi a ten pokračuje
dál. Kousek za Petrovicema, už v Německu, potkávám Vencu na
cestě domů. Máváme na sebe, Venca nás přes vysílačku
upozorňuje, že před námi na dalším parkovišti je policejní
kontrola a že si máme dát pozor. Tak si teda dáváme pozor, ale
policisté si dávají větší pozor a stahují nás na parkoviště.
Pár metrů před parkovacími pruhy stojí dodávka a před ní
policajt, ukazuje nám, že máme zastavit vedle dodávky, tak
zastavíme, policajt kouká na SPZ, nahlásí ji do dodávky a mává
na nás, ať jedeme pryč. Najíždíme na dálnici a upalujeme pryč.
Čtvrteční provoz byl docela pohoda, jen chvíli před místem, kde
jsme se střídali, byla malá kolona způsobena nehodou malého
německého autíčka převráceného na střechu. Máme štěstí,
protože nehoda se stala chvíli před námi, takže jsme na začátku
kolony. Za pár minut už nejde konec kolony v zrcátku vidět, ale
to už projíždíme okolo převráceného auta a pálíme pryč.
Další cesta po Německu už byla nudná, všude samej kamion,
osobáků ještě víc, ale vždycky to nějak jelo, tak dobré.
Okolo 18h přejíždíme přes hraniční přechod Venlo do
Holandska. Za hodinu přejíždíme do Belgie a čeká nás ještě
necelých 200km do Francie. To už řídím zase já, a protože jsme
toho minulou noc moc nenaspali, oba toho máme „plné brejle“ a
těšíme se, až budeme na parkovišti a půjdeme spát. Po tmě
dojíždíme k belgicko-francouzským hranicím, zbývalo 13km do
cíle, tak hledáme nějaké místo na stání. Jedna pumpa malé,
další někde daleko, tak zastavujeme u místní hospody na velkém
štěrkovém plácku. Otec při poflakování okolo auta našel 5
Euro, tak rychlá večeře, znaveni, ale s vydělanými 5 Eury
lezeme do postele a hned usínáme.
Ráno vstáváme v 7h, snídaně,
kousek filmu a před osmou vyrážíme na vykládku. Už doma jsem
hledal místo, kde budeme vykládat, ale bez jakéhokoliv výsledku,
tak jsem byl zvědav, co nás čeká. A překvapivě to byla pohoda,
po třech kruháčích mě navigace přivede na ulici, kterou mám
napsanou v SMS. Pomalu pokračujeme po ulici a náhle vidíme, že
nalevo od silnice je velký areál a v něm velká hromada stejných
trubek, jaké máme naloženy my. Při vjezdu do areálu vidím, že
vedle stojí český kamion se zlínskou SPZ a tak se jdu optat, jak
to tady chodí. Kolega povídá, že přijel brzo ráno a že ještě
dělá pauzu, tak že máme složit před ním. Najedeme tedy do
areálu, rozděláme návěs, sundáme kurty a za půl hodiny už
první trubka letí vzduchem a bagr ji ukládá vedle návěsu.
Chvíli předtím přijel polský důchodce a po deseti minutách
přichází za námi a snaží se nám polsky něco vysvětlit. Já
toho moc nepobral, ale otec pochopil, že potřebuje pomoc, tak jdeme
s ním k jeho návěsu. Boky má odplachtované, ale střecha mu
nejde. Lezu na trubky a pokouším se stáhnout střechu. Jak je
návěs nový, nic není rozhejbané a vše jde ztuha. Na čtvrté
zatáhnutí se střecha konečně hýbe. S vypětím všech sil shrnu
střechu a slezu z jeho návěsu. Dědula děkuje a my odcházíme k
našemu návěsu. Za půl hodiny složeno, odjedeme bokem a chystáme
návěs na další nakládku. Vymeteno, kurty taky nachystané,
plachta zatáhnutá a čekáme na SMS s dalšími instrukcemi. SMS
přichází po dvou a půl hodinách čekání. Ze slíbeného
Prešova se stávají Rokycany. Nic moc, ale lepší, než víkend ve
Francii. Jedem teda na 40km vzdálenou nakládku. Za půl hodiny jsme
na místě, jdu se nahlásit a dalších 10 minut trvá, než se před
bránu dostaneme do areálu. Po nalezení správného vjezdu mrkneme
do haly a zjišťujeme, že povezeme železo. Oblékáme tedy pevnou
pracovní obuv, „žlutý kýbl“ na hlavu a najíždíme do haly.
Vše probíhalo tak nějak dobře, dokud nepřišel hlavní mistr s
papírama, ve kterých měl napsanou váhu. Povolená váha kamionu
při mezinárodních přepravách je 40t. Frantík mi ukazuje papíry
a tam napsáno 40,689kg. Volám šéfovi, povídám, že jsem
přeložen a co dělat. Odpovídá, že máme hodinu čekat a že se
to řeší. Složíme jeden balík vážící 2,4t a jedeme z haly
ven. Když kurtujeme už naložené železo, přijde jiný mistr a na
papírku má napsané 1800kg. Jelikož v železárnách angličtina
nefrčí, tak se všemi komunikuje otec s jeho dříve naučenou
řidičskou němčinou. Můžeme tedy couvnout do haly a nakládáme
1,8t balík železa. Teoreticky by celková váha měla být
40,100kg. Při vážení na výjezdu z areálu se nestačím divit.
Na váze svítí číslo 40,420kg. Kroutím hlavou ve smyslu, že se
nedomluvíme, v tom se do toho vloží cizí mistr a huláká něco
ve smyslu, že si pořád něco vymýšlím a že mám jet pryč a
neotravovat. Pořádně nasranej na cely podrbany francouzky
železárny odjíždím znechuceně pryč. Jeden mistr mi řekne, že
naloží 1800kg, naloží ale 2100kg a potom ještě dělá blbce ze
mne. Děkuju, ale ve Francii sem byl poprvé a na dlouhou dobu zase
naposled.
Je 15h a my máme před sebou 900km do
Rokycan. Po přejezdu do Belgie píši Vegáčovi, jestli neví o
nějakém parkovišti v Rokycanech, kde se dá zaparkovat kamion na
víkend. Neuběhlo ani 10 minut a už mi zvoní telefon, na druhé
straně Vegáč. Po krátkém hovoru přichází SMS s přesnou
cestou na parkoviště, kde stojí i jeho Tulipán. Parkování
domluveno, už jen těch zbývajících 800km do cíle. Opět
pohodová cesta, ale protože nejsem zvyklý na takové dlouhé
výkony, kolem půlnoci začínám být malátný. V tu chvíli se
probudí i otec a začneme si povídat. Naráz jsem zase plný sil a
ještě hodinu jedu na další pumpu. Trochu natankujeme, předávám
volant tátovi a jdu si na pár hodin lehnout. S krátkou zastávkou
na EuroWagu dorážíme v 3:30 do Rokycan a parkujeme vedle Vegáčovo
Tulipána. Sbalíme věci a jdeme na vlak, který odjíždí v 4:30.
Po úmorné cestě dorážíme v 8:20 do Zábřehu, kde už na nás
čeká máma a rychle si nás veze domů. Ještě bylo pěkné vidět
našeho malého psíka, jakou má radost, když se mu vrátil otec z
dvoudenní cesty.
Zítra večer jedu zpět, vlakem, už
teď se těším ....
Komentáře
Šťastný dolet přeji ;)