Není směna jako směna
Řidič má ze zákona omezenou prac.
dobu na max. 13h denně, kterou může 3x týdně prodloužit na 15h.
Už z tohoto prvního řádku je tedy
jasné, že mezi praci ve fabrice a řízením je docela velký rozdíl. Někdo
má štěstí a může půlku své osmihodinové směny proflákat v
bufetu u kávy, někdo má menší štěstí a musí makat celých
8h, poté odloží prac. nástroje a zmizí domů.
U řidiče kamionů to je zcela jiné,
avšak i tady jsou podstatné rozdíly. U minulého zaměstnavatele
měla má denní směna v průměru 13h. Některý týden byl klidný
a dělal sem každý den 12-13h, jiný týden už byl horší.
Jakožto mladej a hloupej sem se nechal přemluvit k porušování
zákonů a v některých týdnech sem měl směny až 18h dlouhé,
když se dařilo, tak jen 15h. /To pak s láskou vzpomínáte na
školní léta, kdy škola začínala v 8h a končila ve 14h/ Těm,
co neví, co obnáší práce řidiče, to nepřijde až tak strašné,
ale když po 18h směně máte jen 4h spánku, vstanete o půlnoci a
poté jedete 6h po dálnici, je jen malý kruček k neštěstí. Já
dostal rozum docela brzo a raději sem skončil, než abych ublížil
sobě nebo někomu jinému.
U nynějšího zaměstnavatele je to
zcela jinak, jednou za týden udělám 15h, jindy udělám 12h a
často neudělám ani 10h, protože jakmile někde přijedete a jsou
dvě hodiny odpoledne, často už nenajdete ani vrátného, natož
někoho, kdo by vás byl ochotný složit.
Komentáře