Defekt pneumatiky, kterej mi dal zabrat
Ten den sem jel od brzdkého rána z Prahy do Trnavy, takže 7h
cesty zamnout, vše šlo pěkně, i ta D1 jela dobře. Kousek před
Trnavou, chybělo mit tak 15min na vykládku, byla těžká nehoda
osobního auta a kamionu, 10min sem potahoval v koloně, když se
ozvala rána jak z děla, podivám se do pravého zrcátka a vidím
jen zvířený prach, mrknu do levého a vidím, jak 2 metry za návěs
dopadá část mého blatníku. V tu chvíli mě trklo, že mi
bouchla guma na hnací nápravě na tahači. Obleču vestu, vyběhnu
ven, jdu se zeptat slovenského řidiče osobáku, jestli mu ten
blatník nespadl na auto, naštěstí ne, tak sem ten blatník vzal
do kabiny a odjel kolem nabouraných aut asi 600 metrů na vedlejší
silnici.
Napsal sem SMS dispečerovi, že se o nějakou hodinu zdržím, vytáhnu klíč a 110cm dlouhou tyč, nasadím na první matku, skočím na tyč, a nic se neděje... Nasadím klíč na druhou matku, na třetí, nepovolil sem ani jednu ze tří matek. Tak píšu dispečerovi, že mi nejde povolit kolo, ať mi tam někoho pošle. Naštěstí stejnou cestu mělo ten den dalších 12 kolegů, takže za 10 minut u mě stál kolega a se svými 120 kilogramy neměl s povolením kola žádný problém. Bohužel jsem měl náhradní kolo jen na návěs, né na tahač, takže sem musel vyměnit dvoumontáž za jednomontáž s návěsovou pneumatikou i návěsovým diskem. K návěsovému disku musí být i návěsové matky, takže sem ze 6ti kol sundal 2 matky a použil je na tahač. Bouchlé kolo jsem s pomocí kolegy přidělal zpět na návěs a druhé nafouklé kolo jsme vytáhli a přikurtovali na rám, na jediné možné místo. Za dvě hodiny bylo hotovo a já mohl pokračovat těch zbylých 10km na vykládku. S takto provizorně vyměněnou gumou jsem jezdil ještě další dva dny, ani nechci myslet, co by mě to stálo, kdyby mě někde chytli policisté.
Napsal sem SMS dispečerovi, že se o nějakou hodinu zdržím, vytáhnu klíč a 110cm dlouhou tyč, nasadím na první matku, skočím na tyč, a nic se neděje... Nasadím klíč na druhou matku, na třetí, nepovolil sem ani jednu ze tří matek. Tak píšu dispečerovi, že mi nejde povolit kolo, ať mi tam někoho pošle. Naštěstí stejnou cestu mělo ten den dalších 12 kolegů, takže za 10 minut u mě stál kolega a se svými 120 kilogramy neměl s povolením kola žádný problém. Bohužel jsem měl náhradní kolo jen na návěs, né na tahač, takže sem musel vyměnit dvoumontáž za jednomontáž s návěsovou pneumatikou i návěsovým diskem. K návěsovému disku musí být i návěsové matky, takže sem ze 6ti kol sundal 2 matky a použil je na tahač. Bouchlé kolo jsem s pomocí kolegy přidělal zpět na návěs a druhé nafouklé kolo jsme vytáhli a přikurtovali na rám, na jediné možné místo. Za dvě hodiny bylo hotovo a já mohl pokračovat těch zbylých 10km na vykládku. S takto provizorně vyměněnou gumou jsem jezdil ještě další dva dny, ani nechci myslet, co by mě to stálo, kdyby mě někde chytli policisté.
Komentáře